KINDEREN VAN DEZE TIJD


We horen het dagelijks in ons werk als hulpverlener, medium en bewustzijnswerker:
" Mijn kind is een nieuwetijdskind ", " Mijn kind is een speciaal kind en hooggevoelig ", " Wordt mijn kind bijzonder? " " Ik begrijp mijn kind niet, wat doet het raar, gek..."
Dit is nog maar een heel kleine greep uit de massa vragen...

We zijn sinds jaren een overgang aan het maken van Vissentijdperk naar Aquarius, waarvan de overgangsperiode ruim 200 jaar in beslag neemt.

Dat alle kinderen nieuwetijdskinderen, aquariuskinderen zouden zijn is niet het geval...misschien is dit te wijten aan de gedachte dat jouw kind misschien wel heel speciaal zou zijn en met een bijzondere taak op aarde is gekomen?

Bij ouders die helemaal niet bezig zijn met spiritualiteit hoor ik het omgekeerde: " Mijn kind ziet dingen die er niet zijn...ik ga toch maar eens bij een psycholoog ".

Hoe maken we in hemelsnaam een brug als ouder, opvoeder, leerkracht naar het kind die zich mogelijks enerzijds speciaal ( moet) voelen en anderzijds het kind dat zich niet begrepen wordt?

Gedurende deze overgangstijd worden nog steeds vissentijdperkkinderen geboren, en neen, hier is niets mis mee!  Ook nieuwetijdskinderen én aquariuskinderen maken hun intrede.
Dus in feite worden nog steeds drie "soorten " van kinderen geboren en deze kinderen incarneren met verschillende ' bagage ' en ' eigen specifieke levensopdrachten ' waarmee ze elk geconfronteerd worden.

Vanuit dit gegeven is het heel belangrijk dat al deze kinderen de juiste begeleiding vragen, zowel van ouders, grootouders, leerkrachten en ieder die betrokken is met de begeleiding en opvoeding van onze kinderen, zodat we hen kunnen helpen hun levensdoelen neer te zetten: de redenen waarom ze net nu geboren worden.

Als volwassenen vraagt het van ons de bereidheid om onze eigen bewustwordingsweg aan te gaan, zodat we onze kinderen daadwerkelijk kunnen bijstaan.

Als we onze kinderen behandelen als ' speciaal ', is de kans heel groot dat we hen belasten met verwachtingen ( vanuit het speciaal moeten zijn) het is belangrijk hun bijdrage te valideren, te erkennen vanuit hun eigen-heid en niet vanuit een nieuw label: speciaal en bijzonder zijn.

Dat onze kinderen met de aquariusblauwdruk geboren zijn/ worden, dat is een onmiskenbaar gegeven, doch alle kinderen over één kam scheren, dat zou heel jammer zijn, voor alle kinderen die dan net gedrag stellen, dat haaks zou staan op alle verwachtingen die nu ook in het leven worden geroepen.

Dit is mijn pleidooi voor alle kinderen in hun diversiteit, met hun eigen specifieke levensopgaven, en in hun eigen zijn...met ons als volwassenen, die zelf de stap naar bewustwording verder zetten.

Met al jouw vragen kan je bij mij terecht...ik ondersteun je in jouw proces en zoektocht in het bouwen van die brug.

Warme hartengroet
Mieke www.miekecoigne.com

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma