SUCCESVOL

SUCCESVOL



Een hot-item .....succesvol zijn....hoor ik heel vaak van cliënten de vraag: ' Hoe word ik zo snel mogelijk succesvol '.

Vanuit welke mindset en denk- kader heb je een beeld van  wat succesvol- zijn is voor jou?
Ik blijf tot dan het antwoord schuldig, want ik zou het niet weten.
Ik kan slechts luisteren naar het beeld dat jij hebt over ' succesvol zijn ' : is dat voor jou op de kortst mogelijke tijd veel geld verdienen?
Is dat bekend worden? Is dat erkenning krijgen en gezien worden?
Is dat iets willen bijdragen aan de samenleving? Is dat excellentie in je métier naar buiten brengen....of zowat een allegaartje van alles....
Hoe meer ik die vraag de laatste tijd in mijn gesprekken krijg, hoe dieper ik invoel...als gevoelsmens want het antwoord op mijn vraag: ' Kan je je inbeelden hoe jij je voelt met het op een zo kort mogelijke tijd veel geld verdienen, erkenning krijgen, bekend zijn en een bijdrage leveren aan de maatschappij ? 


'
Voelen? Hoezo voelen.....
Ja....heel diep vanbinnen...kan jij je nu al voorstellen als je dit alles hebt bereikt in een zo kort mogelijke tijd?
Trots, fier,opgelucht, eindelijk word ik gezien, want ik werd als kind nooit gezien....nooit erkend....ik droeg de afdragertjes van mijn nichtjes, broer, zus....ik deed er niet toe en mensen hebben me nodig.
Ik ga een stap verder....hoe voelt je hart bij dit alles, hoe voel jij je helemaal van binnen...dit gevoel van eindelijk succesvol te zijn, gezien en erkend te worden, eindelijk zien mensen je en je hebt het financieel allemaal helemaal op een rijtje.
Ik snap niet wat dit met mijn hart te maken heeft....ik ben blij, trots, en al diegenen die me als een watje hebben gezien, toon ik nu wel dat ik succesvol ben.
Ik vraag uiteindelijk: Wat je doet...voel je passie, hartstocht, gedrevenheid, een totale YESSSSSSS dat is wat ik hier kom doen op aarde, dat is het helemaal....elke dag loop ik over van blijdschap, ik zit boordevol ideëen, ik kan niet wachten tot ik het resultaat zie, zo enthousiast ben ik...ik voel me helemaal in mijn nopjes, mijn hart slaat zelfs een keertje over, het voelt zo warm, zo...ik kan het bijna niet in woorden uitleggen, maar mijn hele wezen stroomt en loopt over van....liefde.



Een beetje verbaasd dat ik soms wel eens vaker de verbindende bezielde harts factor ontbreek in de reden waarom iemand succesvol wil zijn. Vaak is het vanuit een soort ' afrekening ' met het verleden, een soort van ' ik wil nu bewijzen dat ik iemand ben ' , en hier is op het eerste zicht niet zoveel mis mee, want ook vanuit deze ervaring kan iemand wel degelijk succesvol worden....de vraag is alleen: word iemand echt van binnenin dan een echt gelukkig en vrij mens, met dit verleden nog in zijn bagage van succes?
Misschien zal het wel nooit genoeg , nooit succesvol genoeg zijn?
Ben jij dan zo ongelukkig als je niet binnen de kortst mogelijke tijd veel geld op je rekening hebt staan, niet bekend bent - en ook dat is heel beperkend - je niet erkend wordt door de buitenwereld ?
Waarvan laat jij nog het gevoel van succesvol te zijn afhangen, of is er niet ergens dat diepe weten dat jij en jij en jij op zich al succevol bent zonder dit alles?



Voel jij je dan niet gelukkig dat je een succesvolle moeder bent die de taak op zich heeft genomen de beste zorgen voor haar kinderen en gezin te geven?
Voel je je dan niet succesvol omdat jij een weg kiest om in de schaduw , achter de coulissen je bijdrage te leveren aan de maatschappij?
Voel je je dan niet succesvol omdat jij bent wie je bent en zomaar gelukkig, intens gelukkig bent dat je gezond bent, een fijn gezin hebt, toffe vrienden, veel interesses en hobby's, een leuke job....
Het vraagt in deze tijd heel veel lef om in je eigen succesverhaal te blijven vertrouwen en dat op eigen manier te be-leven....mijn bewondering gaat vooral uit naar diegenen die me heel simpel gepassioneerd en vol enthousiasme hun succesverhalen vertellen en zichzelf helemaal laten zien in alles wat onder het topje van de ijsberg verborgen ligt, even gepassioneerd geëmotioneerd willen delen.
Dat vraagt lef en vertrouwen....
In ieder geval, wat je ook doet....maak van de kleinste dingen in je leven het grootste succes en voel eens hoe je de ander empowert te leren van die kleine succesverhalen te genieten.
We vieren het leven al één grote succes-ervaring....jij mag het invullen op jouw manier.
©Liefs, Mieke


Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma