Rozekwarts als HARTOPENER

Eén van de mogelijkheden om je hart te openen, verbinding te maken met jezelf, meer liefde toe te laten ( in eerste instantie voor jezelf) is het werken met de prachtige energie van edelstenen.
Een bijzondere steen zet ik graag in de kijker, voornamelijk omdat er in deze tijd heel veel pijn, verdriet in het hart van mensen vastzit...dagelijks hoor ik het in mijn gesprekken met mensen.


" Ik durf me niet meer openstellen voor een nieuwe liefde, ik ben al zo vaak gekwetst geweest..en toch verlang ik er echt naar om me te verbinden...wat moet ik doen ".

Ik kan je gemakkelijkheidshalve een standaard antwoord geven als " Laat het verleden los, in het leven zijn er geen garanties, ik kan je niets beloven, dit zou heel oneerlijk zijn...maar ik begrijp je heel goed, ik voel je pijn, je verdriet, je lijden, je angsten, omdat ze me zelf in mijn eigen leven niet vreemd zijn geweest. Lief mens, lieve vrouw, lieve man, lief kind...maak van je hart geen moordkuil en laat alles wat je diep in je hart voelt helemaal toe...ooit heb je wellicht gehoord: " Ach jo, je bent nog jong, je vindt nog wel iemand" of " Hij/ zij is het niet waard, je verdient beter " of " Over een tijdje ben je er overheen, dan ben je die zo vergeten ".
Allemaal goed bedoelde uitspraken, adviezen, sussers...alleen: jij zit wel met jouw pijn en niemand,, maar dan ook niemand kan die pijn van je weghalen, dit is een healingsweg die enkel jij kan lopen, met een handjevol mensen die liefdevol en met een open- hart naar je luisteren en er Zijn voor je.

Ik merk eveneens dat ook meer en meer mensen me vertellen " ik heb een rozekwarts gekocht, is dit wel een goeie steen voor mij "....ook hierop is mijn antwoord: " Als je dit steentje hebt gekocht, dan is dit het steentje dat op dit moment voor jou een functie heeft, je hebt je aangetrokken gevoeld tot deze steen en geloof  het of niet...ook deze steen heeft je met zijn trillingen zichtbaar gemaakt aan jou." Stenen spreken...op een andere manier dan mensen.

Wat doet een rozekwarts op hartsniveau?
Heel eenvoudig: een rozekwarts maakt een verbinding tussen je persoonlijke ik en je mooie liefdevolle grote hart. Het helpt je om meer in contact te zijn met je hart en het is ook een perfecte steen om in het gezin te gebruiken. Plaats een rozekwarts in de woonkamer vb en het zal heel voelbaar zijn dat de sfeer zachter, gemoedelijker, rustiger, serener wordt.

Een rozekwarts transformeert het hart en dat maakt de steen heel bijzonder.
Mogelijkheden zat om een rozekwarts te gebruiken: als een ruwe steen, als een getrommelde steen ( als hangertje, ook knuffelstenen zijn heel erg populair en vooral: een rozekwarts is goed te betalen, waardoor je er meerdere kan aanschaffen. Rozekwarts is er dus in allerlei vormen, maten en soorten en in je keuze is het belangrijk ZELF te kiezen: laat niet iemand anders ( in de winkel vb) voor jou een steen kiezen...het gaat over JOUW hart en hierin hoef je NOOIT TE TWIJFELEN.



Net zoals bij alle steensoorten moet je de steen regelmatig reinigen onder stromend water ( en opladen bij volle maan)  en voor gebruik je kan je de steen in je eigen handen met jouw energie opladen,



Werken met stenen begint altijd met het openen van het hart naar de steen; de eenvoudige instructie denken of uitspreken " ik open mijn hart naar de rozekwarts " kan al voldoende zijn.
Voel je dankbaar voor de gift van deze prachtige steen

De volgende stap die je kan zetten is de rozekwarts naar je hart te brengen.
Stel je dan voor dat de rozekwarts een helder roze licht uitstraalt en je hart verwarmt en helemaal naar binnen en naar achteren ( je ruggengraat)  verder doorstroomt.

Blijf voor enige tijd, zolang het voor jou voelt, met al je aandacht tot je het gevoel hebt één te zijn met jouw steen.

 Adem in : liefde, warmte, zachtheid, openheid, en adem uit: angst, verdriet, pijn, boosheid...doe dit op jouw manier, op jouw ritme.

Gedachten, woorden, gevoelens zijn trillingen en alles wat je denkt, voelt, uitspreekt dat je hart gesloten houdt resoneert en trilt op die energie, net zoals vreugdevolle, liefdevolle en mooie gedachten, woorden, gevoelens ook resoneren en trillen op deze energie.

Ontspan en geniet van het warme gevoel dat de rozekwarts je geeft, het licht en de warmte stromen van voren naar achteren naar buiten stralen door je huid en stel je voor dat dit licht blijft schijnen.
Het is mogelijk dat er emoties vrijkomen...laat het toe, je mag alles er laten Zijn.
Je kan dan je rozekwarts bedanken om de warmte, het licht en de liefde dat het jou mag schenken, omdat je laagje per laagje op jouw manier en jouw tempo je gekwetste hart ( en Ziel) opnieuw kan openen.

De rozekwarts, als Hart- Opener.

Er is ons zoveel gegund van onze grote Moeder Gaia, er wordt ons zoveel moois gegeven...als we nu eens allen vanuit die prachtige verbinding echt gaan leven vanuit liefde, worden we allen collectief geheald, is het niet langer nodig vast te houden wat ons hart, in het ergste geval, kan doen begeven.

Ik gun het ons allen...

Liefs
Mieke

www.miekecoigne.com



Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma