INDALEN IN JE EIGEN FYSIEKE RUIMTE MET DE BLOESEM VAN FRUITBOMEN




Er gaat geen artikel voorbij...overal kunnen we lezen dat het nu de tijd is om te worden wie je werkelijk bent, om je ruimte in te nemen, om je leven te creëren en te manifesteren....

Ik merk in mijn dagelijks leven, in de gesprekken met mensen aan de lijn, in de praktijk, dat mensen me nogal eens dé oplossing vragen, en liefst nog een oplossing die voor de rest van het leven geldt.
Helaas....het leven is voortdurend onderhevig aan " verandering "...en het is de manier waarop wij zelf met de verandering omgaan of net tegenwerken die er werkelijk toe doet.

Niemand heeft voor wie dan ook dé oplossing, want iedereen hier op aarde is geïncarneerd met eigen blauwdruk : die blauwdruk is niets meer dan: wat kom jij hier op aarde doen, leren, ervaren...met andere woorden: de aarde is een grote leerschool , waar alles ervaring is.. Zoals ik vaker zeg: het leven is één grote uitdaging, één groot spektakel, één groot spel en jij en ik en wij mogen hier onze plek bij innemen. De ene neemt veel ruimte in om mee te spelen, de ander houdt zich op de achtergrond...de ene wordt graag opgemerkt en de andere leert en ervaart meer op de achtergrond.
En toch, iedereen hier op aarde doet er toe, iedereen, echt iedereen...en niet te vergeten onze lieve dieren, prachtige planten, mineralen...Het mag één groot vreugdevol spektakel zijn volgens mij, maar goed, in mijn aardse leven gebeurt ook het tegendeel: pijn, verdriet, leed, onmacht, oorlog, ruzies...de dualiteit in onszelf is er nog wel, al droom ik sinds mijn kindertijd van één grote liefdesbol.

Ik ben een dromer...maar ben ondertussen wel ingedaald in de aarde, en heb er heel veel moeite mee gehad om hier te aarden. Mijn aardingsweg heb ik pas helemaal gevoeld in één van mijn opleidingen tot emotioneel lichaamswerker...en heus, ik heb vaak met mijn valiesje klaargestaan, zo  heftig was dit. En zelf ben ik ook nog wekelijks een jaar lang in Reichiaans lichaamstherapie gegaan om de diepste ongehealde kinderstukken aan te pakken. Groeien vraagt nu eenmaal consequent de beslissing nemen uit de comfortzone stappen...en dat behoorlijk beangstigend zijn!

 De aarde was voor mij sinds mijn heel jonge kindertijd heel vreemd,alsof ik  ergens anders vandaan kwam. Soms vertellen mensen me aan de lijn net over die ervaringen , die ik ook bij mezelf heel lang heb gevoeld, niet te kunnen aarden, hun plek niet te vinden, liever "Boven" willen zijn dan hier....en ik begrijp dit vanuit mijn eigen weg heel goed.

Dus die plek vinden begint bij onszelf, aanvaarden dat we in een prachtige goddelijke creatie mogen Zijn ( zelfs met een handicap, want het gaat niet over mooie ogen en een slanke taille) letterlijk mogen indalen in onszelf, aarden, onze ruimte mogen innemen.




We lezen ook vaak over : ' ascentieverschijnselen '...en ik hoor dit ook vaker aan de lijn: 'ik heb last van de ascentieverschijnselen...' Ha, ik ook, en die krachtige Volle Manen, de zonsverduisteringen, de Gap-dagen, die verdraaid heftige zonnevlammen...' en dit is nou heel boeiend om mensen die me bellen, te informeren, te beluisteren...op een gelijkwaardige manier, zo dankbaar voor.

En dan komt mijn vraag: ' Ben je goed geaard? Doe je ook dagelijkse spirituele hygiëne zoals je elke dag een douchke neemt, je tanden poetst, je haartjes mooi maakt, je nageltjes een kleurtje geeft....? '

No excuses...ik heb geen tijd hiervoor...
Toch wel, terwijl jij onder de douche staat kan je jezelf al opschonen door te visualiseren dat het water dat over je lichaam stroomt, alle kleuren heeft van je chakra's...simpel, toch? Het is maar even om aan te geven dat ook dit spirituele zelfzorg is.
Descenderen of indalen en goed aarden in de aarde begint aarden in ons lichaam.
Volgens de antroposoof Rudolf Steiner zijn heel veel mensen, vooral diegenen die met spiritualiteit in het dagelijks leven bezig zijn, niet volledig ingedaald in hun eigen lichaam, hangen energetisch boven de grond te bengelen, kunnen niet echt genieten van alle fysieke zintuigen, laat staan genieten van eigen seksualiteit. Spiritualiteit ten volle leven is het leven als een menselijk spiritueel wezen volledig durven omarmen en beleven.

Dit is de strijd die vaak gevoerd wordt en heel duaal is: spiritualiteit laat me het aardse ontstijgen, overstijgen, onbewust wijzen we op deze manier onszelf af, en creëren we zelf die dualiteit terwijl we er heilig van overtuigd zijn heel spiritueel bezig te zijn. We zijn niet voor niets in een fysiek voertuig op onze grote moeder Gaia gekomen om het af te wijzen, het af te keuren, het niet met liefde te koesteren, er goed voor te zorgen, want alle spirituele ervaringen ervaren we via ons goddelijk voertuig.




Alles wat dus neigt naar excessiviteit of onderdrukking schept problemen, vroeg of laat.
De basis om ruimte te maken en onszelf in die ruimte op een levendige en vrije manier bewegen begint in onszelf, we leven en beleven het leven niet buiten de plek van ons lichaam, dat een oneindige intelligente wijsheid is.

Waar wijs je jezelf in af op dit moment?
Herken je bij jezelf de innerlijke strijd die je voert in jezelf?
Ervaar jij dat er ruimte is om jezelf te zijn?
Welk beeld heb jij over de manier waarop je wil leven en hoe ver staat dit beeld af van de realiteit?
Voel je je veilig en vertrouwd bij jezelf?
Zou jij beste maatjes kunnen zijn met jezelf?

Lief mens, je bent een Goddelijk kind, geschapen naar het beeld en gelijkenis van God, geef je Ziel de kracht om zo optimaal mogelijk te leven, vol respect voor het leven dat je gekregen hebt en voor alle mogelijkheden en groeikansen die erbij horen.
Je bent op aarde om lessen te leren en daardoor spiritueel te groeien.
Er is geen falen, geen mislukken, er is slechts ervaring...

Een heel mooie ervaring die je jezelf mag gunnen is contact te maken met de bloesem van fruitbomen.
Als je op dit moment weinig of geen ruimte ervaart, of angst hebt door de verandering te gaan, dan kan de bloesem van fruitbomen je hierin helpen.
Je kan deze bloesem toepassen bij stress door het gebrek aan ruimte om jezelf te kunnen zijn.
Dit zal je helpen om dit soort stress los te laten en meer je plek in te nemen.

Psychische en emotionele klachten die gerelateerd zijn aan gebrek aan ruimte jezelf te zijn, zullen herkenbaar zijn voor sommigen : longklachten- astma- hyperventilatie- en ook eczeem.
Ik denk hierbij ook aan kinderen die te kampen kunnen hebben met deze klachten, kan het wel eens te maken hebben met het feit dat ze te weinig ruimte krijgen om zichzelf te zijn, ingeperkt worden in het Zijn.



Zoek een bloeiende fruitboom op, liefst wel een rustig plekje waar je niet wordt gestoord.
Ga dan maar gewoon met je rug tegen de boom aanzitten , met je voeten op de grond ( aarden).
Vraag dan innerlijk hulp aan de boom en het aanwezige kleine volkje.
Adem rustig in en uit en richt je met je aandacht op de bloesem: heerlijk....de bloesem verspreidt een krachtige energie die je omringt omdat jij de hulp van deze boom hebt gevraagd.
Richt je aandacht dan naar de vraag, het issue, het probleem met het tekort of gebrek aan ruimte jezelf te kunnen zijn, of moeite hebt je plek in te nemen.
De kracht van de bloesem zal erop inwerken en je helpen te healen, je ontvangt het inzicht dat je nodig hebt om stappen te ondernemen.
Wees niet teleurgesteld als het inzicht er niet onmiddellijk is...het inzicht kan ook komen via je dromen, of plots komt het inzicht er op een moment dat je het niet verwacht.

' Aha '.

Blijf nog even lekker nagenieten, en bedank de boom en het kleine aanwezige volkje.

Geniet lief mens van je weg naar jouw ruimte.




Liefs
Medium Mieke
www.miekecoigne.com
















Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma