MEESTERSCHAP in het teken van de VUUR-AAP


Op basis van de zovele vragen waarom er zoveel verandert, relaties worden losgelaten, twijfels om knopen door te hakken, geef ik graag, zoals beloofd aan mijn bellers, meer informatie, omdat ik weet dat "inzicht " in wat er nu speelt, ook weer meer innerlijke rust en " uitzicht " geeft.

Dit jaar kan een jaar worden vol nieuwe mogelijkheden om méér te worden wie je bestemd bent om te zijn.
Actief deelnemen aan je leven is wat nu aan elkeen wordt gevraagd.
2015 was voor het merendeel van de mensen al best intensief, turbulent en heftig, en 2016 doet niet onder, integendeel.
Hoe bewuster je nu bent, hoe helderder en duidelijker je leven wordt, je hoeft hiervoor geen angst te hebben ( al kan je je soms wel eens overspoeld worden).
Om die reden heb ik in een eerder artikel geschreven waarom het heel belangrijk is in het NU te blijven en je vaardigheden gebruiken om gefocust en in balans te zijn.
Hierdoor zal je minder uit evenwicht worden gehaald, minder panikeren en minder stress toevoegen.

Inderdaad is op 8 februari van dit jaar het jaar van de aap, meer bepaald de vuur-aap, begonnen; het spreekt al een beetje voor zichzelf: de vurige energie die ze dragen, de leidersrol die ze innemen is heel sterk en dient in goeie richting te worden gekanaliseerd.
Of je nu in de Chinese astrologie als aap geboren werd of niet, het is duidelijk dat dit een jaar is waarin we deze krachtige vurige energieën zullen ervaren.

Misschien ken je zelf mensen ( collega's, vrienden, geliefden...) die deze aap-energie dragen, hou je maar vast, want je zou wel eens vaker te maken kunnen krijgen met ongeduld, explosieve reacties, manipulatie.
De positieve aspecten zijn dan weer: flexibiliteit, creatief, open en bereid om nieuwe inzichten te aanvaarden van anderen, heel energie, nieuwsgierig, en heel intuïtief.
Op wereldvlak, op macro-niveau zijn zowel de positieve als de uitdagingen zich krachtig manifesteren: tussen landen, groepen, mensen, diersoorten, in familie, in alle soorten relaties, op de werkplek, in organisaties: kortom : er zijn geen uitzonderingen.
We hebben het geit- jaar net achter ons gelaten, die een meer vrouwelijke energie had.
Apen hebben heel veel vuur en gaan makkelijker en sneller uithalen als er niet aan hun verwachtingen wordt voldoen of ze hun zin niet krijgen.

Meesterschap binnen alle relaties blijft van heel groot belang voor de komende tijd.
Het gaat er niet over zomaar mensen te dumpen omdat ze niet aan je voorwaarden voldoen, dan wel te aanvaarden dat je zelf kan aanvaarden dat je mensen, contacten, relaties kan ontgroeid zijn en omgekeerd. Dit kan best heel ingrijpend, emotioneel en verwarrend zijn, zeker als dit je geboorte familie  betreft...ergens de gedachte hebt dat dit ongehoord is, niet acceptabel is.

Het is niet aan ons, en zeker niet in ons werk, om een oordeel te vellen, dan wel met ons hart te luisteren waar iemand nood aan heeft: een luisterend oor of een opbouwend advies.
In ieder geval ben ik niet de mens die oordeelt of vertelt met wie jij zou moeten breken...we hoeven als Nieuwetijdswerker mensen niet te waarschuwen of te verwittigen, dan wel heel goed te luisteren waar de vraag, het probleem zit. Verbindend werken en niet vervreemdend. We vertrouwen op de wijsheid van mensen die in eigen verantwoordelijkheid willen staan, in eigen leven...met veel geduld, vertrouwen en liefde.
De meeste van mijn klanten leren te vertrouwen op hun eigen intuïtief in wat goed is voor hen in hun bewustwordingsproces en wat ze mogen loslaten...als ze hier klaar voor zijn.

Het is dan ook heel belangrijk naar ons eigen hart te gaan en ons verbinden in rust en kalmte voor we iets zeggen of doen.

Dit jaar focussen heel veel mensen zich op gerechtigheid en waarheid, niet alleen op persoonlijk niveau alsook op wereldwijd vlak.
Verrassende ontwikkelingen, plotse doorbraken die voorheen niet mogelijk leken, kunnen dan wel mogelijk zijn, soms op drastische wijze! Technologisch nieuwe ontwikkelingen, nieuwe energiebronnen ( let even op wat het journaal op positieve manier ook naar buiten brengt), niets zal te gek zijn....

Op persoonlijk vlak blijf ik herhalen: blijf goed geaard en maak verbinding met je hart, zodat je je kan openstellen voor het nieuwe dat een weg zoekt op jouw pad.
Overschouw in je leven die thema's waarin je nu weet : tijd om actie te ondernemen, in wijsheid, met gezond verstand en vanuit je intuïtief helder weten- voelen-zien.




Lieve mensen, dit jaar is het jaar om te kappen met alle oude gekende vertrouwde doch beperkende destructieve patronen die je tegenhouden het leven te leiden die jullie zo graag willen.

Zoals Ghandi ons zo duidelijk meegaf: Wees de verandering zelf die je zo graag wil zien.
Ik kan jouw leven niet veranderen, ik kan het niet voor je doen...geen enkel medium, hulpverlener kan dit voor je doen...ik, wij kunnen je inzichten geven, de tools en handvatten geven, het beste in jullie naar boven halen, maar we hebben jullie hierbij ook jullie medewerking nodig.
Geef jullie kracht niet langer uit handen aan anderen.
Het is het beste jaar ( tot nu toe in elk geval) om jouw ' goddelijke- verandering-brenger'- tools en je bewuste groei toe te passen.
Alles wat je tot nu toe hebt geleerd en waarvan jij je meesterschap reeds hebt ontwikkeld, mag je toepassen.




Dit vraagt dat je af en toe wel eens diep in je ' spirituele toolskit-koffer' zal moeten duiken, om al jouw talenten, vaardigheden en kwaliteiten die je al zolang geleden begon te ontwikkelen, naar boven te halen. Dit zal je echt voor de komende maanden echt nodig hebben: jullie hebben die allemaal ergens nog diep in die koffer laten zitten, veilig....komaan, open die koffers maar, ga maar eens kijken wat voor prachtigs in die koffer zit...laat jezelf zien, iedereen is een ster aan het firmament, en iedereen mag schitteren...welk werk je ook doet!

JIJ wordt de schepper van jouw leven en je mogelijkheden zijn onbegrensd- ondanks de chaos die je wellicht ervaart, kan je meehelpen aan een positieve verandering op universeel vlak.
In dit hele proces word je voortdurende geleid en beschermd door onze Engelen en de Aquariusengelen die nu ook samenwerken met onze Aartsengelen.

Heb je het gevoel met je rug tegen de muur te staan, ergens in vast te zitten, maak je klaar voor een verschuiving in je energie door toe te geven aan je innerlijke stuwkracht om eindelijk je vleugels uit te slaan. Verbind je vanuit je hart en je ziel met je passies en geef het ruimte.





Soms vragen klanten me: ik weet het niet, ik voel het niet...die passie...ik ben mijn weg kwijt, mijn innerlijk kompas.
Samen komen we hier meestal heel snel achter en komt het antwoord: ' ja, nu je het zegt, maar dat kan niet, ik ben te oud, ik durf niet, ik heb geen opleiding gedaan, ik kan nog even het rijtje van beperkende gedachten en uitspraken verder aanvullen.

Eén ding is me al jaren heel duidelijk: als je passie(s) afgestemd is op je zielsdoel ( Akasha), gaat er een deur voor je open, ligt de weg helemaal voor je open.



En hoe weet je nu wat je zielsdoel is.....maak het voor jezelf om te beginnen niet moeilijk, want dit is het NIET.
Maak het stil in jezelf ( zorg dat je elke dag enige tijd voor jezelf neemt, ga even naar buiten de natuur in, zoek je daar een plekje bij het water, of in de omgeving van een boom ) .
Maak verbinding met je Hoger Zelf om je te helpen her-inneren waar je helemaal blij van wordt, waar je je energie helemaal door voelt stromen, van kop tot teen, van binnen naar buiten.
Is het schrijven? Lesgeven? Schilderen? Paardrijden? Alles kan, als je het maar echt van binnenuit voelt.
Laat je nooit wijsmaken dat je gek bent, of dat je dit niet kan, dat je dit of dat....niet moet doen.
Dit is wat mensen dan weer van hun passie weghaalt...het oordeel, de mening van de buitenwereld.




Ik wist sinds mijn vierde dat ik ' juf ' wou worden...mijn 5 jaar oudere zus, mijn poppen en beertjes en knuffeltjes kregen dagelijks leven van mij en mijn moeder zag me bezig en zei vaak: ' tjonge, jij kan tekeer gaan '...tja, ik imiteerde vaak mijn juf....dus mijn energie veranderde elke keer ik een andere juf had. Het lesgeven, werken met mensen is wel een rode draad gebleven, maar ondertussen voelde ik steeds nieuwe prikkels, nieuwe uitdagingen. Ik zag mezelf niet levenslang op datzelfde plekje en dacht op een bepaald moment dat ik wel heel wispelturig moest zijn...zo werd me vaak verteld.
Mijn honger om te studeren, te leren, ervaringen op te doen, mijn honger naar...was niet te stillen.
Ik weet ondertussen dat ik een 'zoeker ' ben en geen ' vinder ' volgens W. Gijssen. En dat heeft me ergens innerlijke rust gegeven, het weten en bevestigd krijgen dat dit eigen is aan wie ik ben.

Op een bepaald moment ben ik zelf helemaal uit mijn comfortzone, het onderwijs, gestapt, heel bewust, en de weg naar volledig zelfstandig werken is niet van een leien dakje gegaan, want ik stond helemaal ' alleen '...mijn naaste omgeving vond het ' dom ', ' niet verantwoord ' als toenmalige alleenstaande moeder met nog inwonende kinderen in huis...en ik ben door een heel zwaar jaar gegaan en op het moment dat het helemaal fout ging, alles afgegeven en overgegeven in handen van AE MICHAEL....dat was een moment dat ik wist in één seconde: het is goed, het komt goed, ik mag vertrouwen dat dit mijn weg is.





Niemand heeft ons beloofd dat het een makkelijke weg zou zijn...ik heb knopen doorgehakt waar het niet langer goed voelt, waarin mijn creativiteit en mijn zijn gefnuikt wordt, en heb afgeleerd mensen zomaar nog te vertrouwen, wat ik ook best jammer vind, want het is duidelijk dat waar het licht is, ook het duister is, tot zolang we zelf nog groeien en verder opruimen en onze schaduwkanten naar het licht en in het licht zetten.

En zo...laat je nooit door iemand van jouw padje afbrengen om welke reden dan ook.
Ik rond dit artikel af  met de volgende boodschap : we zijn sociale wezentjes , net als de apen. We hebben elkaar nodig om onze levensmissie te vervullen.
Vrede zal zich verder in toenemende lijn manifesteren wanneer we ons bewust worden dat we onderling verbonden zijn en ons ook herinneren dat we eigenlijk allen dezelfde dingen willen.


Liefs
Medium Mieke
www.miekecoigne.com






Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma