Alles is aanwezig in het Kwantumveld. Jij bent de Creator, de Schepper.

 Wat is 'spiritualiteit' zonder bewust Zijn? We kunnen wel zeggen dat we bewust zijn en weten hoe de vork in de steel zit en voorspellingen onder de noemer ' spiritualiteit' plakken.

'Ik ben spiritueel...ik zie en hoor en voel dingen' ...maar vanuit welk bewustzijn, vanuit welke laag of frequentie van het bewustzijn of bewust ZIJN. In mijn ervaringen is er een voelbaar onderscheid in bewustzijn en bewust Zijn. In het eerste voelt het aansluitend bij het oude paradigma, in het tweede ervaar ik het oprekken van alle zintuigelijke waarnemingen, die de weg openen naar buitenzintuigelijke waarnemingen.
Heel veel auteurs schrijven al jaren rond het kwantumbewustzijn, kwantumfysica, kwantumveld en hierbij ervaar ik zelf, en dat is persoonlijk uiteraard, de werken, de meditaties van Dr Joe Dispenza als een enorme bijdrage om in eenvoudige taal te begrijpen hoe dit zo allemaal werkt. Ik heb dus zelf heel veel errond gelezen, toegepast in mijn dagelijkse leven, en hierbij is ook mijn spirituele aardse kijk op mijn werk enorm veranderd. Mede daardoor is ook mijn manier van 'service' vanuit dit bewuste Zijn veranderd. Hoewel ik toch al jaren voel niets te hebben met lineaire tijdsvragen, voorspellingen doen...het zijn allemaal potentiële mogelijkheden binnen een veel groter gegeven.

Er is een onderscheid tussen een toekomst creëren voor een cliënt of de cliënt de handvatten, inzichten en tools aanreiken om vanuit eigen blauwdruk een toekomst te creëren dat daarop resoneert. Te leren vertrouwen in hoe het kwantumveld werkt, vraagt van ons allemaal alle oude vertrouwde verinnerlijkte overtuigingen, die meestal op angst zijn gebaseerd, te veranderen. Mentaal veranderen is onvoldoende, je hele wezen is bij dit veranderingsproces betrokken. En precies daar heb ik ervaren dat Joe Dispenza, de verbindingen legt op lichamelijk- fysiek en spiritueel vlak.

Spiritualiteit zit niet ergens in een afzonderlijk laadje, die je open- en dichttrekt, we zijn Bron Wezens, maar zijn ver afgedwaald van die her-innering. We hebben ons geleerd te identificeren met de buitenkant- de oppervlakkige laag van een menselijk bestaan. Is het werkelijk zo dat succesvolle mensen noodzakelijk van binnen uit gelukkig zijn? Waaruit maak je dit op? Vanwaar komt die gedachte? Omdat dit in de buitenwereld als dusdanig het programma is. Waarom stappen soms heel succesvolle mensen uit het leven?
Dit is maar één voorbeeld. In die zin is niets wat het lijkt. Succesvol zijn en succesvol Zijn is wie jij bent, in- en uitstraalt en daarin jouw volste potentieel leeft, doorleeft en niets anders dan dat. En dat is wat je deelt met je medemens, je straalt het uit...omdat je resoneert op die vibratie van scheppen en creëren. Creatieprocessen zijn onbeperkt mogelijk, als ze afgestemd zijn op jouw zielsweg en je eigen emoties errond hoge frequenties meetrillen met je hele Zijn.

Het fabeltje dat je af moet geraken van je ego is dubbel. Je ego heb je nodig om de dingen die je wenst te creëren en te manifesteren. Het is een ander verhaal als je het ego inzet voor redenen die ontstaan vanuit niet-verwerkte ervaringen uit het verleden. Hierover heb ik in mijn tweede boek 'Ander-s Leven in een sterk veranderende tijd. Welkom Jij, Aquariusmens' geschreven. Het is ieders verantwoordelijkheid in alles wat nog in de schaduw verdrongen worden, te helen en te transformeren. De buitenkant kan er dan wel aardig en leuk uitzien, tot je de binnenkant exploreert en precies daar is het om te doen. Dan ontstaat een samenvloeien van binnen naar buiten.
Dat mensen hieromtrent wel eens heel boos op reageren, is begrijpelijk, en dat doen we allemaal wel een keertje. Het moment dat je je verantwoordelijkheid neemt voor jouw boosheid en die niet langer projecteert op mensen om je heen, ontstaat verandering.
' Als we eenmaal in het hier en nu zijn, zijn er oneindig veel mogelijkheden die in het kwantumveld bestaan als elektromagnetische frequenties. Als je een heldere intentie met verheven emoties combineert, zend je een heel nieuwe elektromagnetische signatuur uit naar het veld. Als de trilling van jouw energie past bij de energie van die mogelijkheid, dan zul je, naarmate je je meer van die energie bewust bent, de ervaring sterker naar je toelaten.'

Elke letter staat voor een verschillende mogelijkheid. R is een nieuwe relatie. B is een nieuwe baan. P is een probleem in je leven dat wordt opgelost. M is een mystieke ervaring. G is een geniale geest. Gz is gezondheid. O is overvloed. K is een nieuwe kans.'
Je kunt je dus leren afstemmen op nieuw potentieel in het kwantumveld.
Blijf je binnen het vertrouwde veld, waar geen groei, geen potentieel meer zit om te evolueren...dan blijft alles bij het oude, vertrouwde, maar niet bijdraagt tot jouw volledige potentiële groei en scheppingskracht.



In die richting blijf ik cliënten inspireren, en oké zoveel mensen zoveel bewustzijnsfrequenties en niet iedereen heeft echt de intentie om die kwantumsprong te maken en dat is prima.
We zijn multidimensionale wezens die via aardse ervaringen ont-dekken dat we zoveel meer Zijn dan wat voorgeprogrammeerde realiteiten ons aangeleerd hebben.
Bang om de aardse realiteit los te laten of ergens in een andere sfeer terecht te komen? Dat hoor ik wel eens van cliënten en ik begrijp die angst heel goed. Maar ik weet dat onder die angst, de angst zit om bijvoorbeeld het contact met de realiteit te verliezen, angst voor de verandering, angst voor kritiek en afwijzing et cetera. We blijven verbonden uiteraard met de Aarde, want het is op Aarde dat we ons werk doen, met de voeten op de grond, met het multiversum verbonden, een 'heel' mens. Het is net andersom: door stevig de controle te willen houden op alles wat de mens beperkt in de aardse realiteit, als veel geld verdienen, succesvol zijn, geen rust nemen, oververmoeid geraken, burn-out- symptomen, ziek worden en pillen moeten slikken om het allemaal nog vol te kunnen houden, dat de mens vervreemdt van wie hij werkelijk IS.
Zeker op dit moment heb ik gesprekken met mensen die zich niet meer thuis voelen in zichzelf, niet meer kunnen voelen waarom ze zich uitgeput voelen, geen verbinding meer kunnen ervaren met hun hart...Als we op dezelfde manier blijven doorgaan, zoals we geleerd hebben, dan toont het Leven ons soms op een drastische manier dat het tijd is het roer om te gooien. En dat roer omgooien is niet het oude loslaten om met het oude te overschrijven, maar werkelijk de sprong naar een veranderend bewust Zijn te maken.
Wat is dus spiritualiteit beoefenen in het dagelijkse leven? Wetend dat we BronWezens Zijn? We moeten er wel wat voor doen, het komt niet vanzelf en niemand kan die weg voor de ander bewandelen.



Zo, ik heb voor mezelf één en ander laten indalen, omdat ook dit voor mezelf geldt. Ik ben er zelf ook heel bewust mee aan het werk gegaan, en kwam ook best nog eens flink mijn eigen 'valkuilen' tegen. Zonder oordeel, maar met mededogen en zachtheid. Hart coherentie beoefenen is een dagelijkse gezonde smoothie.
Verandering, vernieuwing en wat niet meer werkt op oude manieren, oude gedachten en beperkingen, zowel vanuit zichzelf als de omgeving, loslaten en onthechten.
Weet dat de frequentie van dankbaarheid een heel hoge frequentie is als je die ook echt kunt voelen in je hart.
Vind ik leuk
Reageren
Delen

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma