Dimensionele ervaringen - Is het waar: Hoe hoger, hoe beter?

Zoek het niet té ver lieve mensen, zoek het niet te hoog...laat ons samen eventjes neder-dalen.




Veel mensen zijn er vast van overtuigd dat hoe hoger de energie is, hoe beter het is, en hoe beter ze zich zullen voelen. Deze gedachte, deze overtuiging wordt uiteraard mede aangewakkerd door de veelvuldige boodschappen die gechanneld worden, de meeste vanuit de persoonlijke laag.
Doordat heel wat channelaars vanuit deze laag boodschappen in het publiek tonen en neerschrijven, herkennen ook  heel veel mensen de thema's die eigen zijn aan het aardse leven.
De vraag of de boodschappen wel degelijk door bv Opgestegen Meesters doorkomen, is de bedenking die menigeen wel maakt.
Het is in elk geval een grote hype op dit moment...tot er uiteindelijk weer wat anders komt.
De jarenlange doorgeefkanalen die ik ken zijn van heel hoog niveau en voelbaar vanuit een andere laag, dan de doorsnee boodschappen die ik soms zie voorbijschuiven.



Ik doe zeker geen afbreuk om vanuit die trilling en dit bewustzijnsniveau naar buiten worden gebracht, omdat dit tegelijk ook veel mensen helpt om overeind te staan in het leven.

Het is natuurlijk een misvatting en een verkeerde verwachting dat via dit kanaal oplossingen voor jouw persoonlijke problemen worden aangegeven: algemene publieke boodschappen zijn wel degelijk bedoeld om mensen inzichten te geven, een hart onder de riem te steken.
Dit is wat sommige mensen dan uiteindelijk ontgoocheld: ze hoopten een glimp van een richtingwijzer te mogen ontvangen.

Som raken mensen hierdoor in de war en dat is goed ( niet aangenaam) omdat dit tegelijkertijd een wake- up call kan zijn om zich te realiseren dat niemand het leven kan opnemen in hun plaats.
Al zijn de boodschappen dan nog zo bijzonder en bijna om van weg te dromen, iedereen is hier op dit moment in het aardse leven om in eerste instantie verbinding te maken met persoonlijke realisatie van het leven en dat is hier op aarde. Dat je hierin nog een stapje verder wilt gaan en de verbinding wilt maken met je ware zielsdoel is mooi, want dan leef je congruent en bewust vanuit je hart en de kennis van je ziel.
Niet iedereen heeft hier behoefte aan en ook dat mag, hierover oordelen is allerminst ' spiritueel ' en toch zie ik het vaak gebeuren: het prediken om niet te oordelen, maar als mensen hier niets bij voelen, worden die menseen afgedaan als ' niet bewust '  of ' niet passend in het straatje van de spirituelen ' of ' lage trillingen '....bijzonder om dit objectief waar te nemen. Zolang dus iedereen meegaat met de stroming van de vaak zichzelf uitgeroepen meesters en volgelingen is het goed...doen mensen dit niet dan krijgen ze heel snel het etiketje op hun voorhoofd gekleefd.




Of mensen zich al dan niet bewust zijn is niet zozeer het punt: het gaat er mijn inziens over hoe wijzelf met die mensen benaderen, onze hand uitreiken, net zoals wij dit soms nodig hebben, en in het moment dat ons de vraag wordt gesteld oprecht betrokken blijven, zonder te oordelen.

Eén ding heb ik goed begrepen en geloof ik echt: we zijn allemaal schakeltjes in het grote geheel, we zijn allen verbonden en we komen ook uit Eén Bron. Waarom dan toch  nog die drang om hierin te gaan oordelen , in hoever iemand staat, hoe hoog iemand is....daar gaat het helemaal niet om.

Dus de idee dat hoger,  hoe beter? Dat is tweede dimensie denken.
Als we niet eerlijk in die tweede dimensie- de dimensie van de polariteit durven te zijn, zullen we de energie die we aangevoerd krijgen van de vijfde dimensie voortdurend  manipuleren en zullen we er een richting aan geven die volgens ons gevoel het  juiste is, nemen we zelf de regie in handen en zijn we niet ten dienste van een hoger plan.

Wat is nu het nut van de tweede dimensie, nu iedereen het heeft over de vijfde dimensie en andere dimensies?
Eenvoudig : door eerlijk te voelen, eerlijk te denken helpen we de aarde te ont-giften.
Bedenk eens: hoe kunnen we eigenlijk werkelijk doorheen de vierde dimensie ( waarover ik eerder een blog heb geschreven) komen als we niet eens eerlijk met onszelf kunnen zijn.
Hoe graag je ook aan al die stappen willen voorbijgaan omdat het lekker spiritueel voelt....het kan niet als we de eerste drie dimensies ( o jeetje, hellep...) niet aanvaarden.

En dat is nu wat ik zelf al een hele tijd bemerk, omdat ik tot nu toe niet bij het punt kwam: hoe kan het nu dat spirituele meesters zichzelf uitroepen als dé ( bijna) uitverkorenen en o wee als iemand het waagt een andere mening te hebben, een andere manier van belichting....ten schande maken ( en o ja, FB is hét meest geschikte kanaal om iemand dan belachelijk te maken) filmpjes aan de lopende band opzetten en beweren dat ze geen reclame maken voor hun zaak. Wie houdt wie eigenlijk voor de gek?
 Iedereen doet het in dit métier en iedereen loopt met filmpjes te promoten en dat is prima, alleen: iedereen in dit métier toont zichzelf met hun product (en), wilt zoveel mogelijk sympathisanten, volgers aantrekken, en het mooie is dat er zoveel overvloed is voor iedereen op dit vlak, en dat er geen constante hierin, want de ene dag opgehemeld, kan de volgende dag alweer anders zijn....het is weer heel simpel: doe waar je goed in bent en respecteer wat de ander te bieden heeft.

Als er dan weer eens iemand weer iets neerzet dat aardig bedreigend ervaren wordt, is het gehuil op openbare kanalen...en hopla: en masse wordt meegehuild. In welke dimensie is die spirituele meester dan eigenlijk geland? Als ik de lessen over de eerste lessen goed begrepen heb, klopt er van dit plaatje dan heel weinig. Het gaat dan eigenlijk over een vorm van ' ik heb de bevestiging nodig dat ik goed bezig ben...willen jullie, mijn volgers, me bevestigen dat ik goed genoeg ben '.
Niets mis mee natuurlijk...maar het zich realiseren dat iemand dan wel even in de ' andere ' trilling zit is pas eerlijk.

Daarom heb ik heel veel respect en eerbied voor spiritueel werkers die zich laten zien, de hogere dimensies niet bepleiten als beter of hoger, maar ook mensen aanmoedigen geen stappen over te slaan in hun spirituele groei en het zelf als voorbeeld tonen. Er is helemaal niets mis, vind ik.
Het vermenselijkt, verbindt en opent op een dieper niveau een waarachtige harts-verbinding.

Kanalen ontvangen boodschappen doorheen Spirit en dankbaarheid is meer dan op zijn plaats.
Ik krijg soms het gevoel dat de spirituele wereld een grote poppenkast is geworden.


Wat nu met die hoge dimensies? Bekijk het eens van bovenaf, als een toeschouwer....
Wat neem JIJ waar?
Wat hoor JIJ?
Wat zie JIJ?
Wat voel JIJ?

Het lijkt wel allemaal heel gemakkelijk en eenvoudig, maar blijkt toch wel dat dit het niet is.
Eerlijk durven te zijn wie je bent, eerlijk durven voelen wat je voelt, en wat je ook voelt hier oprecht durven voor uitkomen en dit laten zien, bewust je gedachten ruimte geven zodat dit alles ten volle geaccepteerd kunnen worden en onderzoeken waar deze ergens bij ons horen?

Is het zo moeilijk om in dit leven, in dit aardse leven gewoon te zijn wie we zijn...voor de korte tijd dat we hier in dit fysieke lichaam vertoeven?
Is dit niet de grootste opdracht hier, zodat we elk op onze manier ( iedereen! dus) een bijdrage kunnen leveren voor het Grote Plan?
Uiteraard zijn er nog veel meer dimensies....waarin je in een ' andere wereld ' terechtkomt.


Ik blijf toch maar nog voor een tijdje lekker hier, down - to - earth, al weet ik niet wanneer ik naar Huis ga, ik ben nu Hier, dat is mijn Thuis, samen met mijn geliefden en mijn liefste katertje Caspertje, in verbinding met mijn Schepper en de mensen die ik in mijn hart koester, zelfs diegenen die ik heb losgelaten in het hier en nu....Gods' wegen zijn ondoorgrondelijk en al is het niet altijd in alle omstandigheden gemakkelijk en schiet mijn eigen angst en twijfel ook wel eens de lucht in....ik geef me over aan die Ene die me op dit pad leidt.




De grootste challenge ever, de grootste uitdaging ever...is HIER ons ZIELSDOEL te leven naar beste vermogen, de beste versie van onszelf te worden, dankbaar voor alles wat wij allemaal zomaar gratis door onze Schepper hebben gekregen.


Heel veel liefs van mij

©Mieke

www.miekecoigne.com




Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma