Geschenken in jouw leven

Tijd om weer even stil te staan bij onszelf...of we dat al niet genoeg doen, het is soms allemaal best heftig.
Het leven dendert razendsnel verder...ik wil soms eens op die rem gaan staan, zeker nu ik zelf weer eens de zoveelste ' verschuiving ' voel.



Een innerlijke shift, een innerlijke verschuiving. Ik kijk heel regelmatig naar de prachtige, ogenschijnlijk rustige omgeving buiten, terwijl ik aan het schrijven ben, een reading geef, het maakt niet uit waarmee ik bezig ben. Ik merk het slechts op bij mezelf...binnen en buiten, buiten en binnen.
Het lijkt rustig te zijn, maar niets is wat het lijkt.

De vraag stellend wie en wat ik als geschenk in mijn leven ervaar. Iedereen die in mijn leven is, is er zeker met een doel. Het zijn niet slechts de mensen die om me geven, van me houden, maar ook de zogenaamde reptielen. Het is niet evident, laat staan gemakkelijk om een goddelijk doel te vinden voor mensen die me ooit belazerd en bedrogen hebben, want wellicht heb ik ook wel mensen kwaad gedaan die er ook proberen achter te komen waarom ik in hun leven ben/ was gekomen.
Alles heeft een doel en ik kan ervoor kiezen door tegenstand of wreedheid te worden verslagen of door te blijven gaan op een vreedzame manier.
Dit zie ik eigenlijk eveneens als grote geschenken, ik kan ook de keuze maken om mensen in mijn leven, alsook de reptielen, als goddelijke geschenken te zien.

Hoe zit het met jou, lieve lezer?
Stel jij je ook soms je ziel die vraag de essentie te laten zien van ieder mens die in jouw leven is?
Hoe je over die mensen denkt, wat je voelt?
Hou je ook soms een gesprek met je ziel totdat je ziet op welke manier iedere persoon in jouw leven een geschenk is....ook de reptielen?

Het is best een intensief onderzoek, omdat heel veel relaties geïnfecteerd zijn met machtsstrijd- het herkennen van die machtsstrijd kan ervoor zorgen dat jijzelf de energie van de strijd loslaat, zodat jijzelf in vrede kan Zijn.
Niet zoveel relaties zijn makkelijk en je kan heel wat pijn lijden wanneer je het goeie in de ander niet kan erkennen, herkennen.
En het is nog moeilijker om de goedheid in de ander te zien, terwijl de ander dit niet in jou kan zien.
Hoeft dit eigenlijk? Nog zo een vraag....als de ander de goedheid in mij niet ziet, weiger ik de goedheid in de ander te zien.
Is dit waar...heb jij dit nodig?
Waarom?
Is het niet jouw reis trouwens die jij maakt in jezelf?

Dit is de reis die ik al even maak in mezelf...is het waar dat ik het nodig heb, dat de ander de goedheid in mij ziet, wetend dat God onvoorwaardelijk van me houdt?

Goddelijke liefde is accepterend, is stil, helend, zonder oordeel.
Wauw....

Goddelijke liefde is de liefde die op aarde het allermoeilijkste in praktijk is te brengen...zijn we hier eigenlijk écht klaar voor gezien verwerkte trauma's die vaak geprojecteerd wordt op de ander- angsten - boosheid - jaloezie - oordelen- concurrentie, alles wat al zeker geen aansluiting meer heeft met de Nieuwe Tijdwaarden!?




Onze ziel is één groot vat van Liefde.
Dat is ons ware Zijn. Het is mooi om ons dat vaker te gaan her-inneren. We kunnen altijd zelf de keuze maken te handelen in liefde, ook al worden we niet gewaardeerd voor onze inspanningen.
Onze belangrijkste opdracht is telkens weer de verbinding te maken met onze ware zielskern: liefde.
En het meest wanneer we die verbinding even niet voelen, in de weerstand komen, ons niet geliefd voelen, verraden.
Het is zinvol te onderzoeken in ons hart waarom het moeilijk is om liefdevol te reageren, als we niet de gewenste reactie krijgen, als we genegeerd worden....?

Laat ons eraan herinneren dat onze ziel de krachtigste metgezel is, de meest intieme relatie die we hebben in ons aardse leven.
Tijd om verder op te schonen en los te laten wat ons verder belast...niet-vervulde verwachtingen van de ander, van jezelf , de voortdurende innerlijke en uiterlijke strijd

 Breng jouw goddelijke liefde terug naar je hart. Elke keer opnieuw als je de verbinding met jezelf even kwijt bent door de buitenwacht.

Warme hartengroet

© Mieke

www.miekecoigne.com






Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma