Engelen Tarot reading week 7- 14 mei 2016






" De dingen gaan niet zoals je had gehoopt. Je kunt niet het positieve van de situatie zien. Gedane zaken maken geen keer."

Het element water symboliseert onze gevoelens en emoties. Waterkaarten bevatten alle informatie die te maken hebben met je intuïtie, romantiek, familie, dromen, verlangens, kinderen ... Waterkaarten worden in de Engelentarot gesymboliseerd door de bijzonder mooie waterwereld van de meerminnen en - mannen.

De vijf van water geeft je de boodschap te aanvaarden dat je klaar bent met alles in je leven wat jou niet langer verder helpt op jouw zielspad. Herken je gevoelens van verdriet, rouw, pijn,ontgoochelingen, laat dit gevoel er zijn. Strijden, vechten is vermoeiend en onttrekt zoveel energie aan je, heb vertrouwen dat alles gebeurt voor een reden, waarin je vermoedelijk nog niet kan zien waarom iets gebeurt of iets niet gebeurt. Vaak zijn de dingen die je nu loslaat een zegen voor je groei.
Neem de tijd en de ruimte om alle emoties en gevoelens te verwerken.
Wat achter je ligt is voorbij en heeft je meer inzichten en wijsheid gegeven.
De eeuwige constante in het aardse leven is verandering.
Trek er even op uit, in stilte aan het water, laat je tranen de vrije loop om wat is geweest en weet:
het is goed geweest zoals ik was, ik ben klaar voor het nieuwe, al weet ik nog niet duidelijk wat dit is: vertrouw op je intuïtie, onze Hemelse Helpers, sta op en ga door.
Je mag je hart openen voor diepere gevoelens

" Geef niet op. Bescherm datgene wat je al gecreëerd hebt. Houd moed, en geloof in jezelf."

Het element vuur symboliseert alles wat ons inspireert en heeft te maken met het werk, avontuur, het nemen van risico's, onze zelfonwikkeling naar zelf-realisatie.
Het element vuur wordt in de Engelentarotkaart gesymboliseerd door de vurige onstuimige draken.
Het element vuur stuurt je aan om te onderzoeken waar jouw passies zitten, hoe je die terug tot leven kan brengen; het zet ons aan om onze fantasie om te zetten in creatieve projecten.

De negen van vuur brengt de boodschap dat je heel wat energie hebt geïnvesteerd in een project, een situatie en belangrijk is dit te beschermen. Dit gebeurt in het dagelijks leven frequent: je zet je schouders onder een situatie, je werkt vol overgave aan een project;..en anderen lopen ermee weg.
Heb het vertrouwen dat jij het recht hebt om de resultaten van je werk te verdedigen en hiervoor op te komen. Je bent in staat om tot een oplossing te komen die voor alle betrokkenen acceptabel is.
Blijf wel open staan voor de hulp van anderen en bekijk hun standpunt vanuit hun perceptie.
Waar achterdocht is ontstaan, kan nu weer vertrouwen groeien.
Wees alert dat je in alles wat je vanuit jouw geestdrift en passie ook de nodige rust neemt.




" Objectieve besluitvorming. Uit de weg ruimen van alles wat je niet langer van nut is. De humor zien in elke situatie ."

Het element lucht staat voor het verstand, rationeel denken, analyseren, beslissingen nemen, communicatie , alsook een sterk gevoel van rechtvaardigheid (justitie).
Zich zorgen maken, angst voelen piekeren vindt plaats in ons 'hoofd ' en wellicht maak je zorgen over iets wat niet lekker stroomt in je leven.
Het luchtelement wordt in de Engelentarot gesymboliseerd met de Eenhoorns, omdat het heel serene vredige wezens zijn die onze gedachten helpen te veranderen op een positieve manier.
De Koningin van Lucht brengt je de krachtige en heldere boodschap alles en iedereen wat en wie niet langer bijdraagt tot jouw groei los te laten ( zie de eerste kaart van deze reading) bedank alles en iedereen die in je leven is geweest voor de tijd dat het goed was en dat je geleerd hebt en gegroeid bent.
Je bent al langere tijd situaties en mensen ontgroeid en het is goed zoals het is.
Voel je toch nog enige belastende gevoelens dan kan de Ho'oponopono een krachtig hulmiddel om liefde en vergeving te vragen voor jezelf , de situatie en/ of diegenen die je nu wilt loslaten, in dankbaarheid.
De Koningin van Lucht geeft je mee dat jij bijzonder scherpzinnig bent,heel open- minded, en ook heel perfectionistisch.
Als het Leven één groot spel is, waarin jij jouw hoofdrol mag spelen, maak het voor jezelf wat luchtiger, lichter, met meer humor en minder oordeel over jezelf.
Zie wat een prachtige ziel jij bent dat jij er werkelijk toe doet in het grotere geheel.

Mantra voor deze week:

IK LAAT LOS IN LICHT EN LIEFDE EN DANK ALLES EN IEDEREEN DIE BIJDRAAGT VOOR MIJN GROEI EN BEWUSTWORDING

IK VERTROUW OP MIJN INTUITIE EN VOLG DE IMPULSEN VAN MIJN ZIEL

IK KIES BEWUST EN CREËER MIJN LEVEN MET GRATIE EN GEMAK

HET LEVEN IS EEN GROOT SPEL EN IK SPEEL HET SPEL MET HUMOR, PASSIE EN OVERGAVE

IK HOU VAN MIJN LEVEN EN IK HOU VAN WIE IK BEN

IK BEN EEN FANTASTISCHE CO-CREATOR IN HET GROTER GEHEEL; WAT SPANNEND!



Heel veel liefs

Medium Mieke, Internationaal Gecertificeerd Angel Card Reader by Doreen Virtue

www.miekecoigne.com

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma