JIJ als Succesvol Strijder van het Licht




Ja, wat is voor jou een succesvol mens?
Een vraag die aanleiding kan geven tot een diversiteit aan antwoorden, afhankelijk van zoveel factoren.
Soms krijg ik mensen aan de telefoon of in de praktijk die verlangen om succesvol te zijn en me dan de vraag stellen 'hoe ' ze succesvol kunnen worden.
Eerlijk? Ik zou het niet weten...ik ben hier zelf niet mee bezig, maar wat ik wel doe is de vraag teruggeven en hen zelf  laten invullen wat voor hen de defnitie is van ' succesvol ' te zijn.
En geloof me....ik kan hier zeker een heel boek over schrijven.
Soms denk ik dan wel eens...raar, dat ik hier zelf niet op die manier mee bezig ben, nooit gehad trouwens. Mijn vader zaliger was een succevol ondernemer...mijn zus kent de klappen van de zweep....en hebben ' goed geboerd '. 
Succesvol was voor hen = eigen huizen, overvloedig inkomen = voor hen was dat succesvol zijn in hun leven.
Ik ben niet zo bezig met materie....heb ooit mijn woning verkocht na het overlijden van mijn ex-partner zaliger en de boel vereffend onder mijn kinderen.
Je kan je al voorstellen dat mijn vader en mijn zus me hartstikke ' dom ' vonden...alleen: ik zag het helemaal anders en ik zou vandaag net hetzelfde doen.
Succesvol zijn....ik heb heel wat autobiografieën en boeken gelezen over mensen die na veel zwoegen succesvol zijn geworden...ze zijn wereldcoaches geworden, hebben machtsposities ingenomen, zijn met naam en faam bekend , soms berucht....ik vond het boeiend om het allemaal te lezen, af en toe mijn adem inhoudend...en van wow en amai....kreten , bekomend, kwam ik terug bij mezelf.

Het is wat dat je in je familie dan zowat als een spiritueel kuiken wordt gezien...die uiteindelijk geen succes op materiaal vlak, laat staan over de rest, is geworden. 
Jaren terug voelde ik me hierbij op materieel vlak behoorlijk  minderwaardig...ik voelde me altijd gelukkig en blij toen ik lesgaf, opleidingen verzorgde in zowat alle sectoren, in het ziekenhuis werkte als therapeute,gedetineerden heb gecoacht in de mannengevangenis enzo...., gewoon blij met mijn roepingen, want ja, roepingen zat. Mijn succesverhalen liggen voornamelijk in mijn zoektochten, mijn opleidingen, en hoe vaak ik toch van sector veranderde, met wel een logische rode draad,  omdat ik echt alles wat ik deed zo interessant en leerzaam vond...alleen dat was niet het succes waar de meesten het over hebben/ hadden. Ergens zat toen al iets veel dieper te broeden...het strijden voor minderbedeelden in alle disciplines waar ik altijd als een ' strijdertje voor het licht ' werd onthaald.
Strijden voor....niet het strijden tegen...

Over dit soort succes ga ik het niet verder hebben natuurlijk, want dit kent iedereen.
Toen ik het boek ' Strijders van het Licht ' van P.Coelho onder onder ogen kreeg....dat smaakte naar: ja, dat is het natuurlijk. Ik ben een Strijder en dan nog eens van het Licht.




Vertel dat maar eens aan een 'normaal ' mens? Strijder van het Licht...
We hebben succes in dit leven wanneer we- of we nu in de ogen van de wereld verliezen of winnen- van ieder eisend moment kunnen en durven weggaan, met meer zelf-inzicht dan toen we eraan begonnen.
Dat is mijn antwoord op ' succes '....
Dat dit antwoord veel vragen kan oproepen is nogal logisch. En Spirituele Krijger worden...wat is dat en hoe doe je dat...is dat wel realistisch...naar mijn beleving gaat dit over een ander soort ' succes ' want als een Spiritueel Krijger in het leven staan, is echt verfrissend en draagt bij tot een voller leven.
Het zijn de uitdagingen die in deze tijd ons voortdurend uitnodigen om hier stil bij te staan, willen we uiteindelijk dat leven creëren waar we willen voor gaan...los van goedkeurende lofuitingen, bezittingen, machtsposities enz....en natuurlijk mag iedereen hier op deze aarde zichzelf profileren zoals het is bedoeld, zonder anderen te schaden, liefst niet.




Herken jij jezelf nu in de paar kenmerken ...gegarandeerd ben ook JIJ een Spirituele Krijger

De echte spirituele krijger weet dat de enige vijand nog in zichzelf leeft, waarop het licht mag worden schijnen...de strijd in zichzelf wordt niet uigesteld!

De echte spirituele krijger vergeet nooit dat hij geen vijand heeft!

De echte spirituele krijger begint het leven elke keer weer opnieuw,  hoe dan ook !

De echte spirituele krijger werkt elke dag om  zijn gevechtsvaardigheden te verscherpen.

De echte spirituele krijger is een leider en is nooit bang om zichzelf als voorbeeld te stellen en is zelf een voorbeeld, wat dat ook kost.

De echte spirituele krijger maakt het tot haar doel NOOIT een ander mens te belasten met haar eigen pijn.

De echte spirituele krijger is nooit bang om te kijken naar datgene wat hij niet wilt zien.

De echte spirituele krijger neemt alle verantwoordelijkheid in het nemen van de beste keuzes, door geen conflicten te creëren.

De echte spirituele krijger vreest nooit gevoelens van hulpeloosheid, omdat deze herkend worden als aanmoediging voor nieuwe dingen.

De echte spirituele krijger weet dat het pad van spirituele bevrijding dat hij heeft gekozen hem leidt van de ene ont-moeting naar de andere met situaties die altijd groter lijken dan hijzelf.



Liefs , Keep your faith 
Medium Mieke

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma