Nuttige tips bij het ontgiften van de pijnappelklier - de zetel van de Ziel



De epifyse of pijnappelklier is een heel kleine klier die midden in de hersenen ligt endat zorgt voor de productie van onder meer ' melatonine '. De epifyse wordt nog door twee andere klieren omringd nl de hypothalamus en de hypofyse.
De rol die de pijnappelklier speelt op spiritueel vlak is ons reeds bekend, dit wordt ook 'het derde oog ' genoemd en is de zetel van onze Ziel.
Het is met ons derde oog dat we  'dingen kunnen zien ' , en met zien bedoel ik ook  dingen voelen aankomen, al kan je dit niet zien met je fysieke ogen, we gebruiken vaak zelf meestal onbewust in ons taalgebruik de uitdrukkingen die wellicht voor de meesten herkenbaar zullen zijn: ' ik rook onraad ', ' ik voelde dit al aankomen, ' ik zag plotseling , uit  het niets wat er speelde ', ' ik hoorde op een of andere manier: niet doen ' enz...
Dat is dus de werking van je derde oog. Iedereen is hiermee geboren, en rond het 7 de levensjaar is deze in omvang sterk vermindert, verschrompelt a.h.w. Dit is een proces dat niet zomaar toevallig gebeurt, dit maakt het mogelijk om zich te kunnen aanpassen in de stoffelijke wereld. Het is meestal zo dat op latere leeftijd de pijnappelklier geactiveerd kan worden.
Wat gebeurt nu als iemand er een vrij ongezonde levenswijze op nahoudt?
Juist, er treedt ' verkalking ' op. En verkalking betekent letterlijk verstopping.
Voornamelijk mensen die spiritueel werk doen, als ' kanaal ' werken...dienen zeker waakzaam te zijn op hun leef- en eetgewoonten, om het werk zo zuiver mogelijk te kunnen ( blijven) uitvoeren. 
We weten via heel wat gezondheidsbevorderende kanalen dat alle middelen waarin calcium, fluoride, pesticiden en kwik zitten, ervoor zorgen dat de pijnappelklier niet goed werkt en naarmate we ouder worden en producten blijven consumeren, verkalking verder doorgevoerd wordt. Het gevolg hiervan is dat ons ' derde oog ' ons verder blokkeert in onze spirituele ontwikkeling...in het zuiver ' zien ' afgeremd worden.
Eigenlijk is het ontkalken niet specifiek bedoeld voor spiritueel werkers, maar voor iedereen die op een evenwichtige en gezonde manier zorg wil dragen voor lichaam en geest.
Hier zie je een duidelijk voorbeeld van een 'verkalkte pijnappelklier ' , veroorzaakt door het langdurig gebruik van fluoride! We raden iedereen aan ( dat is een advies omdat wij heel goed weten hoe schadelijk fluoride in- en doorwerkt) kritisch te kijken naar de tandpasta die je dagelijks ( en dit voor velen tot 3 keer per dag) gebruikt.
Ook kraantjeswater ( afhankelijk van de plaats waar je woont uiteraard) bevat heel wat kalk. Waar ik woon in België, is het kraantjeswater méér dan vervuild met kalk! Dus kies voor puur bronwater. Als ik hoor hoe weinig mensen puur bronwater drinken, omdat ze het niet lekker vinden, of gekscherend zeggen dat water dient om zich te wassen....dan maak is soms wel eens zorgen omdat te weinig verband wordt gelegd met ziek- worden.  Je kan dan zo spiritueel zijn als wat, maar als je echt geen zorg draagt voor jezelf, en daar hoort ook in eerste instantie je lichaam voorop te staan, tja....vroeg of laat wordt de rekening toch gepresenteerd. Soms wel eens te laat dan.
Kwik, Calcium...laat ons eens kijken wat onze tandarts in onze mond gooit....en hoe vaak hierdoor mensen klachten krijgen, niet weten waar het vandaan komt, en het lijkt een zoeken als een naald in een hooiberg. De oorzaak wordt niet gevonden...maar het zit wel degelijk in jouw mond, jouw gebit...jouw lichaam. En wat in je lichaam zit, vaak al jaren...heeft ook al schade berokkent.
We kunnen dan wel denken ' oh, ik eet vis, lekker gezond...' ja, dat dacht ik ook, tot ik heel wat duidelijk onderbouwde werken ging lezen, weliswaar met een vooringenomenheid van ' ja, ik ga dat toch wel eens lezen, kritisch, maar vis is gezond, dat was mijn mening...' ...wat weten we ondertussen, al wil ik zeker niet negatief zijn, in heel veel vissoorten ( en hoe groter, hoe meer van die niet-wenselijk stoffen zitten) zit ook teveel kwik. Eet je toch heel graag vis, dan kunnen spirulina, chorella o.a. de kwik uit het lichaam verwijdert.

De voeding die we dagelijks tot ons nemen, zijn helaas met pesticiden bewerkt, om die reden is het verstandig over te stappen naar biologische voeding. Ik hoor dan ook hierin ' ja, wie zegt dat dit biologisch is, en waarom kost het dan zoveel...' . Als ik de keuze moet maken tussen troep naar binnen gooien, waar ik ziek van word, en kiezen om iets meer te betalen en te weten dat producten met de grootste zorg worden behandeld, dan is mijn keuze toch wel snel gemaakt.
Het is niet altijd zo geweest hoor..maar op een bepaald moment werd ik vaker misselijk...en bij het beginnen elimineren van bepaalde voedingsstoffen, kwam ik erachter wat mijn lichaam niet meer wou. Ook al vond ik het lekker...luisteren naar mijn lichaam was toch wel het enige wat ik kon doen. En heel blij dat ik dit heb gedaan!
Laat ons evenmin het effect van stralingen van gsm, pc, tv niet onderschatten.
We hebben nu eenmaal alle faciliteiten en gemakken deze middelen optimaal te gebruiken, het maakt deel uit van het maatschappelijk leven, alleen is het voor onze gezondheid belangrijk er dan ook wijs mee om te gaan en jezelf goed te beschermen voor deze stralingen, die hoe dan ook voor vervuiling zorgen.
Zwarte toermalijn ( en alle toermalijnsoorten) werken beschermend voor alle vormen van elektromagnetische stralingen en heeft een positieve uitwerking het het zenuwstelsel, de spieren, het immuunsysteem.

Voedingsmiddelen die de pijnappelklier helpen detoxen/ ontkalken zijn onder andere: 
  • gember - knoflook- kokosolie - hennep (zaad) - koriander - kurkuma - gojibessen- appels - advocado's - noten - druiven- peren - peulvruchten - bladgroenten...
  • elke morgen wat citroensap uitpersen in een glas warm water ontgift niet alleen de epifyse, dit werkt algemeen reinigend en harmoniseert het PH gehalte.
  • Etherische oliën als tea tree , eucalyptus , sandelwood, rozen olie , lavendel ...activeren de pijnappelklier. Belangrijk is dat je de zuiverste olie aanschaft ( in het geval je etherische oliën wil gebruiken)...er zijn nog heel wat oliën op de markt te verkrijgen die synthetisch zijn.... en meer schade kunnen berokkenen.
  • En natuurlijk lichaamsbeweging, mediteren in stilte en rust - visualisatie-oefeningen.


Ook kan je - en dit is gratis - bepaalde punten op de grote tenen stimuleren die de pijnappelklier helpen ontgiften. Heel eenvoudig: je duwt met je wijsvinger op de zijkant van de grote teen ( zowel links als rechts ), naast de onderkant van de nagel van de grote teen, boven het knobbeltje.

Een heel eenvoudige yoga- oefening om de pijnappelklier te ontgiften én te activeren is de kindpositie



  • Kniel neer op een matje of een zachte ondergrond en ga op je hielen zitten
  • Zorg ervoor dat je knieën op dezelfde breedte als je heupen zijn.
  • Adem een paar keer rustig in en uit en buig langzaam voorover.
  • Armen uitgestrekt voor je lichaam, met je hoofd tussen je armen.
  • Je armen en handen rusten ontspannen uitgestrekt op het matje 
  • Blijf rustig en ontspannen in - en uitademen en blijf in deze positie tot zolang het goed voelt.
  • Dit is eveneens een heel ontspannende houding uit de Balsana Yoga.
  • Kom dan weer rustig recht en blijf nog even ontspannen zitten op je knieën.


Het visualiseren en chanten van de OM YANTRA
De kleuren van de pijnappelklier zijn violet en indigo en stemmen overeen met de klanknoot ' si '. Concentreer je op deze afbeelding en luistere eventueel ter ondersteuning van het openen van je derde oog met de OHM klank meditatie. 
Dit zijn slechts een paar tips uiteraard en pretendeert niet volledig te zijn....er is nog zoveel informatie, ik vertrouw nog steeds in de meest eenvoudige dingen en we hoeven het evenmin te ver te zoeken...een overdaad aan informatie leidt toch maar tot verwarring en stress. 
Draag zorg voor je lichaam, je tempel, want je hebt er slechts ééntje voor dit leven.
Geniet van de prachtige meditatie,


Liefs
Medium Mieke 


Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma