Isis Seichem Reiki initiatie


In 1990 ontving ik de eerste Reiki Inwijding- ik was toen zwanger van mijn vierde en jongste dochter, Cathérine. Ook zij heeft de initiatie ontvangen, ook al heeft ze op oudere leeftijd ervoor gekozen een initiatie te ontvangen. Ik heb hiervoor zelf mijn tijd genomen en de volgende initiaties verspreid over enkele jaren de Master Graad behaald. Zelf raad ik het niet aan om in een sneltempo te werk te gaan, omdat je bij elke initiatie de ervaringen dient te doorleven die op je levensweg komen. Het ego-denken kan dat wel allemaal in een sneltempo willen, maar elke initiatie is een initiatie in het Leven, in je levenspakket en het doel ervan is Meesterschap, Meesterschap over jouw leven. Je kunt groei en bewustwording niet forceren, ook al hangt je muur vol met certificaten. Het is uiteindelijk hoe je elke initiatie als opstapje naar een volgende stap integreert. Het leven ont-vouwt zich ook dag na dag en precies dat heb ik in alles wat ik doe, ervaren en doorleefd. Er is met andere woorden geen snelwegroute; het is ook heerlijk om te genieten van wat je ontvangt, er gaat een wereld voor je open, waarom dan niet van alles wat je met al je zintuigen ( die natuurlijk verder reiken dan onze vijf zintuigen) wat je ziet, hoort, ruikt, proeft, voelt? 


Energetisch werk- zo zal ik het maar even benoemen- heeft me zolang ik het me herinner, altijd aangetrokken, maar als kind wist ik niet cognitief waarom ik naar bepaalde plekken toegezogen werd. Niettemin volgde ik wel mijn gevoel en intuïtie. Ik voelde, zag en hoorde steeds vaker dingen, die mensen om me  heen niet zagen en hoorden dus ook niet voelden en dat was zeer zeker een heel lastig gegeven. Ik zag dus spoken, ik zag dingen die er zogenaamd niet waren. Of ik voelde de dingen 'verkeerd'. In deze tijd is er veel veranderd. Maar als kind heb ik het wel heel moeilijk gehad dus trok ik me ook heel vaak terug. 

Eenmaal de initiaties ontvangen, integreer je het 'geleerde', de inzichten maar praktiseer je zelf dagelijks of beoefen je dagelijks spirituele hygiëne, net zoals je je elke dag doucht, je tanden poetst et cetera...

Door de jaren heen heb ik me verdiept in aanvullende vormen van energetisch werk en de eerste was de Seichem Reiki, Kundalini Reiki, Karuna Reiki...de basis blijft Reiki, maar afgestemd op het unieke van elke vorm. Ik heb heel wat gevoelsmatig met Isis, Isis tarot kaarten, de Hathors, muziek et cetera. Hetgeen ik kort neerschrijf, omvat enkele jaren...dus zeker geen snelweg-verhaal. 

Seichem is de naam voor een energetisch genezend en zelftransformerend energiesysteem. Het werd oorspronkelijk ontvangen in 1980. Er zijn verschillende namen die worden gebruikt om deze energie te beschrijven, en elk systeem heeft een manier om toegang te krijgen tot de energie. Het staat bekend als Seichim, Sekhem, Seichem en SKHM. Isis Seichem is een variant van 7 Facet Seichim, die symbolen uit veel verschillende systemen combineert. Het is een oud systeem van genezende wijsheid uit de tempels van Egypte.

De energiesignatuur van deze energie is die van het "Oneindig"-symbool. Seichem is Levende Lichtenergie. Binnen dat kader zijn er veel definities van hoe het woord "Seichem" wordt vertaald. Ze omvatten: macht, heiligdom, de natuurlijke kracht, vitale kracht van de mens, geest-goden van het heiligdom of de verblijfplaats van de goden.

Er zijn 15 symbolen in dit systeem om lichaam, geest, emoties en ziel te genezen. Je leert een krachtsandwich te maken, waarbij je symbolen combineert om hun helende krachten te versterken. Je leert ook hoe je 'The Cosmic Healing Bank' kunt gebruiken bij het sturen van heling op afstand.

Wie is Isis? 

Isis is een godin die een totaal tijdloze uitdrukking is van het Goddelijke Vrouwelijke; ze is vandaag net zo relevant als in de oudheid. Isis is toegewijd aan het empoweren van anderen en ondersteunt het ontwaken van de mensheid op weg naar een nieuw wereldtijdperk. Ze voegt waarde en respect toe aan de rollen van echtgenote en moeder, is de beschermheilige van magie, natuur en genezing en wordt beschouwd als een beschermer van de doden. Er wordt gezegd dat Isis haar vleugels over de voet van de kist strekt om de doden te beschermen.

Haar medeleven, liefde en tederheid hebben haar door de tijd heen bijzonder dierbaar gemaakt bij vrouwen. Als de beschermer van vrouwen hielp Isis vrouwen bij de bevalling en troostte vrouwen toen hun dierbaren stierven. Ze laat ons zien dat vrouwen grote reservoirs van kracht en inspiratie hebben.

Isis verbindt ons opnieuw met onze aangeboren genezende krachten, en zo is geliefd bij genezers. Ze ondersteunt ieders zoektocht om hun individuele kracht terug te winnen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun helende reis. Ze toont ons ons vermogen om onszelf en anderen te genezen. Isis kan helpen om je genezende vermogens en genezende intuïtie te wekken, je vermogen om met het fysieke lichaam te communiceren en je intuïtie te voelen voor alle behoeften die je hebt voor genezing. Ze stelt je in staat om de helende kracht van liefde en dankbaarheid te gebruiken en het energieniveau van het fysieke lichaam te verhogen door verbinding te maken met de Bron.

Initiatie

Er zijn twee levels met voor allebei een bijzonder mooi ritueel; elke ervaring is anders maar wel diep-transformerend. Je voelt je energie krachtig/zacht stromen, waardoor de initiatie nog dieper doorwerkt op zowel bewust als onbewust niveau maar ook op zielsniveau. 

Indien jij je aangesproken voelt tot deze prachtige initiatie, stuur dan een mailtje naar info@miekecoigne.com

Op jouw beurt kun je deze initiatie verder doorgeven. Je bijdrage voor de twee initiaties als practitioner en master is 30 Euro. Dit zijn de bijdragen die universeel zijn afgesproken en op die manier bied ik die ook graag verder aan. Indien je vragen hebt hierover, aarzel niet om je vragen te stellen. 






Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma