HARTCHAKRA MEDITATIE


Voor je de hartchakra-mediatie begint, kies een plek waar je rustig kan zitten, je kan een kaarsje aansteken, natuurlijke rozen-olie branden, symbolen die verbonden zijn met het hartchakra neerzetten, gemakkelijkheidshalve kan je de tekst inspreken/laten inspreken met een mooie muzikale achtergrond bv

  • Je gaat een reis maken naar je hartchakra. Voel je je op dit moment nerveus, gekwetst, verdrietig...laat alles wat je voelt er helemaal Zijn maar blijf er niet in hangen...weet dat je geliefd bent, veilig en beschermd. Je kan dit gevoel voor jezelf versterken door je linkerhand op je hart te leggen en de rechterhand bovenop je linkerhand. Adem gekwetsheid, verdriet, onrust uit en adem Zelfliefde, Zelfwaarding, Zelfaanvaarding, Liefde in...Laat alles er Zijn zonder oordeel.
  • Zie jezelf nu op een rood pad. Voel de krachtige aarde onder je voeten. Zie hoe de kleur van deze weg verandert van kleur...zandkleurig oranje en vervolgens als water onder je voeten rimpelt. Je voeten voelen lichter en helpen je dichter bij je bestemming te brengen.
  • De weg verandert in een goudgele warme kleur...voel hoe de warmte je voeten doordringt en je van kop tot teen verwarmt...je voelt je helemaal ondergedompeld in gouden zonlicht, heerlijk warm gevoel waarin je je totaal overgeeft.
  • Je ziet nu dat de weg groen wordt en naar een prachtig roze paleis leidt...terwijl je over de groene weg loopt verdwijnt hij onder je voeten alsof je op lucht loopt...je komt aan bij de ingang van het mooie roze paleis.
  • Voel hoe de zware deur opengaat...je ziet een grote roze zaal...op een voetstuk ligt je hart.
          • Hoe ziet je hart eruit?
          • Is je hart geketend?
          • Voelt het koud? 
          • Loopt de energie weg doordat je te veel openstaat voor anderen?
          • Hoe staat je hart ervoor? Mocht je hart je iets willen vertellen, wat zou het je vertellen?
          • Geef geen oordeel over wat je ziet, wat je voelt, wat je hart je vertelt...je bent gekomen om je hart te helen.
  • Terwijl je handen liefdevol en zacht op je gekwetst hart ligt, mag je universele liefde naar alle littekens op je hart sturen...heling vindt nu plaats...nu rustig je tijd om je hart te helen, je hart weet wat het nodig heeft.
  • Voel hoe je hart op deze mooie helende energie reageert....wees je bewust van het verband tussen wat zich afspeelt voor je geestesoog en wat er gebeurt in je lichaam en geniet van dit moment.
  • Koester en streel je hart en stuur overvloedig onvoorwaardelijke liefde, wetend dat je hart meer liefde aan anderen kan geven als het zelf meer liefde krijgt...liefde die jij eerst aan jezelf geeft, teruggeeft.




De volgende affirmaties helpen verder je hart te helen
  • Ik ben dankbaar voor alle liefde die me omringt.
  • De liefde die ik voor mezelf voel en voor anderen is onvoorwaardelijk.
  • Ik hou van mezelf om wie ik ben.
  • Ik accepteer dat pijn een deel is van mijn groei.
  • Ik zend liefde naar alle mensen die ik ken, hun hart staat open voor mijn liefde.
  • Alle eerdere pijn leg ik in handen van de liefde.
  • Andere mensen verdienen mijn mededogen.
  • Liefde is bevrijdend. Anderen mensen hebben lief zo goed ze kunnen. 
  • Als iemand niet genoeg van mij houdt, kan hij zijn liefde misschien niet genoeg tonen en verdient hij mijn mededogen.




Geniet van deze bijzonder mooie 

Celtic Meditation Music for Heart Chakra Healing

Warme hartengroet
Medium Mieke
www.miekecoigne.com

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma