Wat zijn AFSTANDSINITIATIES

ENERGETISCHE AFSTANDSINITIATIES




De allereerste inwijdingen die ik mocht ontvangen, ruim 25 jaar geleden, hebben me op een pad gebracht van bewustwording dat er méér is tussen HEMEL en AARDE. 

Als kleuter al zoekend naar mijn werkelijke oorsprong en mijn grootmoeder zaliger met vragen overstelpend naar waar we "echt" vandaan kwamen...zoekend naar antwoorden waar een klein meisje van vier niet geacht werd naar te vragen....althans niet in mijn omgeving.

 Mijn grootmoeder was op haar manier heel spiritueel en bij haar kon ik gelukkig terecht met heel veel vragen, al jammerde ze af en toe dat ze een punthoofd kreeg van mijn vragen...omdat ik niet snel tevreden was met de antwoorden. Door haar heb ik de sterke liefde voor de engelenwereld ontwikkeld...mijn bezoekjes aan haar waren altijd op dat vlak een groot feest.

Naast mijn Reiki Master Inwijding in 2000- waarvoor ik mijn tijd heb genomen hier naartoe te groeien in een tijdspanne van ongeveer 11 jaar, ben ik in de afgelopen jaren met verschillende energie systemen in aanraking gekomen.

Velen zijn verbaasd dat ik zolang mijn tijd heb genomen...maar wat is " zolang "?

Initiaties hebben niets te maken met " willen " dan wel voelen dat je op een dieper zielsniveau klaar bent om je te verbinden en bereid bent de testen met volle verantwoordelijkheid te aanvaarden, want die komen er sowieso.

 De meeste van de initiaties die ik verder mocht ontvangen ,zijn op mijn pad verschenen zonder dat ik hiervoor op zoek ben gegaan.

Omdat deze energie systemen zeker een welkome aanvulling zijn, wil ik deze ook graag delen met ieder die zich aangesproken voelt om op hun beurt ook de ontvangen energie-uitwisseling door te geven.

WAAROM AFSTANDSINWIJDINGEN EN HOE WERKEN DEZE INWIJDINGEN?
Steeds meer mensen raken vertrouwd met afstandsinwijdingen.
 Een afstandsinwijding is een inwijding die via afstand wordt gegeven. Je kunt het vergelijken met een (Reiki) energiebehandeling die via afstand wordt gegeven. 

Energie is niet gebonden aan tijd of plaats, dus je kunt de inwijding op iedere plek ontvangen waar je maar wilt. Voor de inwijding is niet noodzakelijk dat de gever en ontvanger in dezelfde ruimte verblijven.

Een groot voordeel van een afstandsinwijding is dat je deze in jouw eigen vertrouwde omgeving kunt ontvangen.
 Je kunt in alle rust je aandacht volledig op jezelf richten en de te ontvangen energieën.
 Er zijn geen invloeden van buitenaf die eventuele blokkades kunnen oproepen, zoals de energie van andere aanwezigen. 

Afstandsinwijdingen worden dan ook over het algemeen als intens ervaren.
Soms zijn de ervaringen minder intens, maar mijn ervaringen zijn dat het toch het egootje in de weg zit--- het verwachten van spectaculaire ervaringen en dit is niet de bedoeling van een initiatie. Iedereen ervaart een initiatie ànders en ànders betekent absoluut niet ' beter '. 

Alle afstandsinitiaties worden met de call-in methode gegeven. Deze methode werkt met het Hogere Zelf en d.m.v. intentie. 

Het is een prettige en zuivere manier van inwijden. De energieën zijn beschermd tijdens het sturen en ontvangen van de inwijding, zodat er geen andere schadelijke energieën mee kunnen komen. 

Een bijkomend voordeel van de call-in methode is dat je zelf het moment kunt bepalen wanneer je de inwijding ontvangt en kan je fijn werken met de ontvangen intiaties.


Het is opvallend dat meer en meer mensen kiezen voor deze weg, hoewel ik persoonlijk vind dat de basiscursussen in Reiki o.a. het best in een groep plaatsvinden, omwille van het geven en krijgen van feedback, de uitwisseling van ervaringen, de verbinding tussen mensen bevordert.

Medium Mieke







Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma