Nieuwe Maan in maagd en zonsverduistering in het teken van inzicht en (jouw) waarheid




Daar gaan we weer....1 september Nieuwe Maan in Maagd én nog eens een zonsverduistering erbovenop.

Deze staat nu helemaal in het teken van nog verdere diepere inzichten en het leven vanuit jouw waarheid.

Ik merk voornamelijk deze week dat praktisch al mijn gesprekken met cliënten en ook wel in onze eigen omgeving en ook in onze eigen processen het thema duidelijk in het teken staat van inzien hoe de vork in de steel zit, inzien dat bepaalde situaties ongezond, destructief zijn ( en dit vaak al een hele tijd) en nu echt wel ieders waarheid ( of leugen) aan het licht komt.

Ik wil het hier ook wel weer wat nuanceren...inzicht, inzien...is vaak een proces dat enige tijd vraagt, inzien dat de keuzes die je hebt gemaakt nu duidelijk niet de juiste keuzes zijn geweest...het hoort wel bij het leven, het groei- en bewustwordingsproces. Je ziet van binnenin duidelijk, helder, wat al een lange tijd niet meer bijdraagt om je gelukkig, blij, vredevol en voluit te leven.

Deze week staat voor velen in het teken van inzicht en de waarheid onder ogen zien....de waarheid is voor iedereen weer anders, dus kan dan al zeker niet veralgemeend worden; het gaat over ieders persoonlijke waarheid, in een werksituatie, een relatie, een vriendschap ( of vriendschappen) enz....

We zijn inderdaad soms niet erg happig om knopen door te hakken, al weten we heel goed dat dit het beste is wat we kunnen doen, voor onszelf in eerste instantie, maar wie herkent het niet...als ik kies voor mezelf...dan voel ik me zo schuldig, voel ik me zo rot....het is niet gehoord dat ik kies voor mezelf. Het is zo egoïstisch...ik krijg iedereeen wel tegen....dus ik blijf wel waar ik ben, ik blijf wel in die relatie omwille van de kinderen, de familie, de vrienden....tuurlijk is dit niet in alle omstandigheden zo gemakkelijk en evident. Keuzes maken is een proces, een doe- woord, een werk-woord: kiezen...laat staan: voor jezelf.  Al die oude overtuigingen en aannames zitten ons ( bij de een wat dieper dan bij de ander) ingebakken, en horen bij het oude Vissentijdperk-denken.

Ik vind het allemaal mooitjes gezegd hoor: je mag nu ( ik hou niet van het werkwoord 'moeten', heb hier een natuurlijke weerstand tegen) kiezen voor wat goed voelt voor je. Wat wil je werkelijk, echt...wat voel je nu wat je echt, heel diep van binnenin, wil doen? Stel dat je nog maar één dag te leven had....wat zou jij dan echt willen veranderen...voor jezelf, dat ook uiteindelijk anderen bevrijd van druk, verplichting....?

Begrijp me niet verkeerd: je hoeft het kind niet met het badwater weg te gooien!
Onderzoek eerlijk en oprecht bij jezelf:
Wat zie ik nu zo helder in ( je eigen helderziendheid is echt verder aan het ontwikkelen) dat ik er echt niet langer meer naast kan kijken? Met alle emoties en gevoelens die hier alle bestaansrecht hebben...zonder jezelf geweld aan te doen...blijf ajb liefdevol en zacht en mindful voor jezelf, wil je?
Weet dat een ' verduistering ' net die dingen zichtbaar maakt, die we zelf in het duister gevangen houden? Tijd om het licht te laten schijnen. Tijd om de sluier verder op te tillen.



Wat is de eerste stap die je nu kan zetten om de verandering, die je eigenlijk al zolang wil ( en die anderen echt niet in jouw plaats kunnen) te realiseren? Heb je op dit moment een gevoel van hierover met een neutraal iemand te willen over praten....liefst geen vrienden of familie, die staan meestal veel te dicht bij je om een objectieve kijk te hebben op jouw situatie.

Wie van jullie heeft de laatste tijd last van obstipatie...ook al eet je wel behoorlijk gezond? Drink je elke dag trouw de nodige portie water....eet je lichtvoeding, knabbel je niets tussendoor, sport je regelmatig om fit te blijven....mediteer je elke dag....en toch: je darmen tonen je heel duidelijk wat je vasthoudt. Zoek het dus niet te ver: blijf maar lekker gezond eten, sporten, mediteren...maar kijk naar het diepere huiswerk: welke gedachten, welke emoties, welke patronen...hou jij nog iets teveel vast?

Het is een krachtige maand september: aanvaard wat je inziet vanuit jouw waarheid, deel jouw inzichten, jouw waarheden met diegenen die naar je willen en kunnen luisteren ( en niet direct klaarstaan met adviezen of commentaar): ga even op die praatstoel zitten en vraag enkel te luisteren, dus het luisterpubliek mag even voor een uurtje zwijgen en luisteren.
Uit jezelf, laat je kwetsbaarheid zien, want daar...daar ligt echt jouw grootste kracht.

Tijd om datgene wat echt nu tot het verleden behoort achter je te laten....de zon mag schijnen voor jou, voor iedereen....vergeef jezelf en de ander en bedank voor alle ervaringen die je zover hebben gebracht. Je bent een stralend wezen, je Ziel weet...het zijn nog de persoonlijke lagen die alle liefdevolle aandacht nodig hebben op aarde.

Wat heb je nu nog nodig om door te gaan, met volle moed, met het vertrouwen dat je echt nooit of nooit in de steek wordt gelaten...wij zelf laten ons vaak in de steek, maken onszelf vaak het grootste slachtoffer van de media, van de buitenwereld, van alles wat ons nog verder afbrengt van wie we werkelijk zijn. Ga er ajb niet in mee....laat je niet infecteren door de media die voornamelijk mensen aanspreekt op angst, vergelding, agressie, destructie...je hoeft zeker niet wereldvreemd te worden, maar sta er eens bij stil: hoeveel van het nieuws laat je binnenkomen, merk je bij jezelf wat het nieuws met je doet? Hoe jijzelf ondertussen harder bent geworden? Hoe jijzelf minder zin hebt om te werken? Hoe je eigen energie leegloopt omdat je je teveel verbonden hebt met dat wat buiten jou ligt?
Hoelang is het geleden dat je echt genoten hebt van de natuur, de dieren om je hen , leuke contacten, fijne mensen die je hart laten opengaan? Alles wat je raakt op een manier die je zelfs niet in woorden kan omschrijven?





Wat wil jij echt?
Wat laat je achter je?
Wat is jouw waarheid?
Hoelang blijf je oude verhalen met je meezeulen....of:  sla de bladzijde om en begin een nieuw hoofdstuk in jouw prachtige, boeiende ( misschien wel vermoeiende, vol met uitdagingen...) levensboek...your book of Life in here and now?

Ik gun je alle goeds, en de moed om te leven zoals jouw en mijn en ieders leven is voorbestemd.

Keep the faith, Aloha, Namasté, so much love


©Mieke Engelenmedium

www.miekecoigne.com


Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma