Ksepana Mudra-oefening: LOSLATEN

 Ksepana Mudra-oefening: LOSLATEN




Verstrengel de vingers van beide handen en laat de wijsvingers los. De wijsvingers raken elkaar aan; de duimen zijn gekruist en de duimkussentjes rusten min of meer in de holte tussen duim en wijsvinger. Als je deze mudra beoefent, wijzen de wijsvingers naar je voeten.
Begin deze mudra in je hartcentrum, waarbij je wijsvingers naar boven wijzen.
Bij het inademen draai je je wijsvingers naar beneden, met gestrekte ( niet overstrekken) armen.
Bij het uitademen breng je je wijsvingers naar de kruin van je hoofd, naar je voorhoofd, je neus, je lippen en terug naar je hart als een waterval.
Bij elke inademing stel je je voor dat licht energie je lichaam instroomt en bij elke uitademing laat je elke beperkende donkere zware energie los.
Herhaal deze cyclus 7 keer.
Ksepana mudra helpt ons negativiteit, frustratie en lijden los te laten. Het beoefenen van de mudra creëert een voelbaar verschil in onze energie.
Affirmaties:
'Ik laat los wat mij niet meer dient.'
'De energie die in mijn lichaam, geest en ziel wordt doorgebracht, stroomt van me weg en ik accepteer gelukkig alle dingen die me verkwikken.'
'Ik geef me over aan de stroom van het universum.'
'Ik omarm onzekerheid met gemak.'
Tip: hoe bewuster je mudra's uitvoert, echt aanwezig bent in je gevoel, hoe oprechter en eerlijker jouw eigen patronen zichtbaar worden en veranderen. Met zachtheid, met kracht, met mededogen en respect loslaten...

www.miekecoigne.com

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma