Vortexen en Portalen

 

Vortexen, Portalen en Leylijnen



Is het je ooit opgevallen dat je in een gebied met ongebruikelijke temperatuurveranderingen bent gelopen? Waar het een meer levendige kleur is dan de omgeving? Is er misschien een vervaging of een gevoel van verhoogde energie? Als jong kind 'voelde' en 'zag' ik 'anders' en deelde dit met mijn bruisende Ram-energie heel graag in mijn directe omgeving. Wenkbrauwen werden gefronst...ons Mieke toch, veel te veel verbeelding. Ik ben er zeker van dat heel veel mensen, al op heel jonge leeftijd soortelijke ervaringen hebben gehad, die nu pas sinds enkele jaren, volop aandacht en ruimte krijgt en zeker niet meer geparkeerd wordt als een fantasietje. In mijn tweede boek wijd ik hier ook een hoofdstuk aan, vooral omdat je niet noodzakelijk hoeft te reizen in fysieke zin, maar heel gemakkelijk innerlijk verbinding kunt maken met Lichtplekken, wat ik dan eenvoudigweg 'innerlijke reizen' noem. Je hoeft er zelfs geen enkel idee van te hebben waarnaartoe...je wordt er op een natuurlijke manier, zonder te sturen, naartoe geleid. En precies dat heb ik door de jaren heen als heerlijk verrijkend en magisch ervaren. Niets willen bepalen...controle loslaten en overgave. Er is ook al heel veel rond geschreven, niettemin is elke ervaring en innerlijke reis ( ook fysiek) apart, uniek en zeer persoonlijk, intiem. Soms delen cliënten me spontaan hun ervaringen, eerst een beetje aftastend of ik dat niet raar zou vinden...met veel ervaringen loop ik niet te koop, omdat ik die ervaringen als heel 'normaal' vind. Er is trouwens niets para-normaal. Er is niets spectaculair of bijzonder, uitzonderlijk. Het zijn ervaringen of kunnen ervaringen zijn die je waarnemingsvermogen uitbreiden. In mijn eerste boek 'Herinner wie je werkelijk bent.' heb ik op diverse manieren omschreven en gedeeld dat we Multidimensionale Wezens zijn, dat er zoveel Multidimensionale Realiteiten zijn...dat de aardse lineaire perceptie in die waarnemingen tekort schiet. We kunnen daar niet met het verstand bij. En dat is precies de 'shift' die in onszelf plaatsvindt. Wat ons roept, komt naar ons toe. Niet omgekeerd.

Wat is dat nu eigenlijk, een lichtportaal, een vortex?
Herken je het volgende...
Misschien heb jij vanuit jouw ervaring een energiedraaikolk ervaren via jouw specifiek ontwikkelde zintuigen, die een 'energie' of interdimensionaal portaal huisvest.
Een Vortex of portaal is een gebied in de ruimte dat een vierdimensionale trillingsfrequentie heeft, waar dit gebied van het driedimensionale fysieke vlak en het vierdimensionale etherische vlak in elkaar overvloeien door middel van een energiedraaikolk. In eenvoudige bewoordingen is een geestenportaal een deuropening in de fysieke wereld die vrije toegang van en naar de geestenwereld mogelijk maakt.
Het bestaan ​​van een portaal kan steunen op een draaikolk van energie om het in stand te houden. Dit is een gebied met massa-energie in een hoge concentratie, meestal afkomstig van magnetische, spirituele of soms onbekende bronnen die krachtige draaikolken creëren die een spiraal van energie manifesteren die positief of negatief van aard kan zijn.
Vortexen hebben de neiging om te bestaan ​​waar er sterke concentraties van zwaartekrachtanomalieën zijn, wat op zijn beurt een gebied creëert dat licht kan buigen en een aanzienlijke vervorming in het menselijke energieveld kan veroorzaken.
Er is ook aangetoond dat ze geassocieerd zijn met leylijnen en dat ze aanzienlijk sterker zijn op knooppunten waar verschillende leylijnen elkaar kruisen. Op de Oudenberg, in mijn geboortestad Geraardsbergen, zijn leylijnen. Wekelijks ging ik met mijn grootmoeder en mijn tante naar de Oudenberg, als een magneet werd ik naar dié plek aangetrokken. Natuurlijk 'wist' ik niet waarom dit gebeurde, niemand had hier een verklaring voor. Het grappige was dat ook mijn grootmoeder zaliger van die plek 'genoot', daar zaten we dan soms voor een langere tijd op dié plek, zagen we mensen met soms rasse schreden voorbijlopen, en wij bleven op het bankje zitten. In volkomen stilte. Heilige momenten, zeg maar. De Kerk was niet aan mij besteed, maar de Kapel op de Oudenberg, en de hele omgeving ademde een krachtige serene energie uit. Veel later is dus gebleken waarom. Ik hoef me maar te verbinden met mijn innerlijke Zelf en ik word spontaan naar dié plek gebracht. Ik hoef me niet eens te verplaatsen. Ik ben er aanwezig. En voel. Zelfs terwijl ik dit schrijf. Alles vindt simultaan plaats. In het hier en nu in dit moment. Zo eenvoudig is het, of kan het zijn.



Vortexen en portalen kunnen worden gecategoriseerd volgens richting en aard van de energiestroom, twee voorbeelden zijn. Opwaartse Vortexen, Positieve Portalen: Dit is waar de energie naar boven stroomt uit de aarde, deze vortexen zijn over het algemeen revitaliserend en voelen positief aan. De energie voelt hier meer elektrisch dan magnetisch en zou de spirituele vaardigheden stimuleren, het bewustzijn uitrekken en uitbreiden. Deze energie is mannelijk of yang van aard en dus opwindend en levendig.



Instroom Vortexen, Negatieve Portalen: dit is waar de energie naar binnen stroomt, richting de aarde. De energie voelt hier zwaarder en negatiever aan als ze niet voorbereid is op de neerwaartse impact ervan. Angst wordt dan vaak als je nog niet klaar bent voor de introspectie. Deze vortexen zijn verbonden met vrouwelijke of yin-energie en zijn het beste voor genezing en zelfrealisatie. Deze portalen zijn bekender, maar komen minder vaak voor. Als je een negatief portaal tegenkomt, heb je het gevoel dat je midden in een orkaan van negatieve energie en emoties zit. Je voelt woede, haat, angst, jaloezie en depressie.
Hoogsensitieve mensen kunnen hierbij heel gemakkelijk het slachtoffer worden van nachtmerries en gevoelens van onderdrukking wanneer de negatieve entiteiten gebruik maken van het portaal.
Spiegels en water zijn ook populaire manieren om een ​​portaal naar de andere kant te creëren. Ze zijn effectief zolang de gebruiker ze op de juiste manier weet te gebruiken, te besturen en uiteindelijk achteraf goed af te sluiten, anders laat je je via de portal openstaan ​​voor ongewenste 'gasten.' Veel mensen openen onbedoeld portals en weten niet eens dat ze iets hebben gedaan totdat de domino-effecten duidelijk worden. Het is veel technischer om een ​​portaal te sluiten dan om er een te openen.
Er zijn zowel positieve als negatieve portalen, maar waarom laten onze spirituele gidsen en andere geascendeerde wezens de negatieve portalen bestaan? Het antwoord ligt in twee woorden ‘vrije wil’. Alle mensen hebben een vrije wil, de vrije wil om keuzes te maken en onze eigen bestemming te bepalen. Zowel positieve als negatieve portalen kunnen door vrije wil worden gecreëerd, ze bestaan ​​allebei omdat ze in het leven zijn geroepen. Als onze spirituele gidsen het openen van negatieve portalen zouden stoppen, zou dit betekenen dat wij als mensen niet de ware meesters van ons 'lot' zijn en dat we geen vrije wil hebben. Eén type energie zou dan de ultieme houvast hebben, dus met licht moeten we donker hebben om de balans te bewaren tussen onze dimensie en die van andere dimensies.
Portalen en vortexen zijn overvloediger dan we ons bewust zijn. We zien ze zelden met het blote oog, maar we kunnen hun effecten meten met wetenschappelijke en 'waarzeggerij-instrumenten' zoals digitale thermometers en slingers. Wat mezelf betreft is het voelen mijn allerbelangrijkste 'instrument', zeg maar. Bij jou kan dit weer anders zijn en precies in het ervaringsveld zijn oneindig veel mogelijkheden. Er is niet zo één manier van ervaren.
We kunnen hun effecten ook voelen of voelen door de energietrillingen, de stromingsrichting en de daaropvolgende entiteiten die ze gebruiken. Portalen zijn niet altijd nodig om andere dimensies te laten interageren met de onze, maar ze dienen als een gemakkelijkere manier om de interdimensionale kloof te overbruggen en interactie en ervaring tussen de verschillende bestaansgebieden mogelijk te maken.


Heel veel liefs,
Mieke

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma