Multidimensionaal, wat betekent dit?

 In mijn boek 'Herinner wie je werkelijk bent. Een bewuste weg naar je nieuwe leven.' schrijf ik onder meer dat we multidimensionale wezens zijn. Vaker benoem ik dit in consulten met spiritueel zoekende mensen naar spirituele ervaringen en spirituele 'verklaringen.' De behoefte om spiritueel te zijn, en daarin bijzonder te willen zijn, leeft steeds meer. Het volstaat vaak niet om te horen dat we allen spirituele wezens Zijn, BronWezens. We hoeven dat niet meer te worden. Het enige verschil is dat de ene mens de spiritualiteit vanuit zijn unieke Zijn herinnert en daarnaar leeft, zelfs zonder bijzondere cursussen te volgen, en de ander doet daar op het eerste gezicht niets actief mee, wat niet betekent dat de diepere spirituele energie in het werk dat iemand doet, wel degelijk zichtbaar en voelbaar is. In alle beroepen neem ik de aanwezigheid van 'Spirit' waar: de passie en bevlogenheid waarin iemand zijn werk uitoefent, zegt soms meer dan de vele mooie teksten die worden geschreven vanuit het spirituele werk. Ik luister naar een bezield uitgevoerd muziekstuk, ik lees een eenvoudig inspirerend stukje poëzie, ik kijk naar een uit het niets (Bron) gecreëerd schilderij...alles wat door mensen gecreëerd wordt ontstaat vanuit de Bron. 



Wat betekent het dat we een multidimensionaal wezen Zijn? Is dat niet wat vaag, is dat niet wat ver gezocht, is dat niet wat te zweverig....?

Het is echt moeilijk om iets uit te leggen met onze huidige taal, omdat waar we het hier over hebben echt geen verwijzing heeft in de huidige woordenschat. Dimensionaal zijn kan worden gezien als een druppel in de oceaan of een golf. Is de golf een deel van de oceaan of ervan gescheiden? Ben je gescheiden van het goddelijke hart of een deel ervan?

Hoewel het antwoord misschien voor de hand lijkt te liggen, onthoud dat we hebben geaccepteerd dat we gescheiden zijn en dat angst en gebrek normaal zijn. Als ik accepteer dat ik niet gescheiden ben van mijn goddelijke hart of energie of bewustzijn, dan moet ik ook accepteren dat ik dezelfde kwaliteiten en goddelijke krachten en liefde heb als het goddelijke wezen, en op die plaats kunnen angst en scheiding niet bestaan. Kan de duisternis bestaan ​​in zonlicht? Nee.


Dus in die acceptatie ben ik multidimensionaal, wat betekent dat ik op alle niveaus van bewustzijn gelijktijdig zonder beperking besta, zowel buiten als binnen tijd en ruimte. Ik ben en ik ben het niet. Als ik dit niet accepteer, leef ik door mijn eigen beperkte verstand en begrip en ben ik altijd overgeleverd aan andermans gevoelens en meningen van mij, en geboorte en dood zijn heel reëel en alles wat komt met dit beperkte begrip van wie ik ben .

Verlaten we echt de derde dimensie in de veranderingen die we ervaren, in het proces van ascensie dat we ervaren? Alle dimensies zijn in elkaar verstrengeld, als draden in een kledingstuk. We zijn opnieuw aan het ascenderen naar hogere niveaus van bewustzijn of dimensies en we zullen onszelf niet alleen zien door het begrijpen van een fysieke realiteit.

Op dit moment, waar je ook bent, heb je wezens uit vele dimensies die je ruimte delen en alleen omdat je je er niet bewust van bent, is het nog steeds waar. Dimensies gaan niet over fysieke realiteit, maar eerder als een Russische pop - je gaat dieper en dieper en niet steeds verder weg. Als voorbeeld, op deze aarde hebben alle inheemse stammen dichter bij dit bewustzijn geleefd en zijn daardoor in contact gebleven met hogere bewustzijnstoestanden. Hun leringen en rituelen zijn gebaseerd op hoe we toegang kunnen krijgen tot die bewustzijnsgebieden in een menselijk lichaam en herinneren ons er ook aan dat we toegang kunnen krijgen tot onze eigen inheemse natuur met in onszelf.



Hun inherente leringen hebben de aanval van onwetendheid en vergeetachtigheid overleefd. Ik kan duizend jaar door de kosmos vliegen en in dezelfde realiteit blijven, of ik kan in een oogwenk toegang krijgen tot de diepte van mijn wezen en werelden en universums die ik me niet eens kan voorstellen.



Dat is dimensionaal zijn, werelden binnen werelden, universums binnen universums. Het is een verhaal zonder einde en het wordt natuurlijk nooit gemaakt. Het wordt herkend door het bewustzijn dat tot zichzelf ontwaakt en ziet zichzelf als een creatie. Daarom zei ik in het begin: het is min of meer onmogelijk om het met woorden en hun betekenis uit te leggen. Al deze woorden zijn een manier om de geest naar een dieper begrip te leiden, omdat de geest de kennis is en het is door de geest dat we alle wijsheid bereiken.


' Treed de zone van je vrije wil in,

maak met speels enthousiasme aanspraak

op het overvloedige scheppingsveld.

Ervaar hoe jij je bewust onthecht

van drama's, overtuigingen, obstakels.


Jij, als multidimensionaal wezen,

maakt je los van het massabewustzijn.


Jij , als inspirerende co-creator,

schept jouw eigen werkelijkheid.


Is het niet heerlijk om inspirerende Zielsverwanten

in jouw veld van creatie uit te nodigen?'

©Mieke uit 'Herinner wie je werkelijk bent.'

Eerste druk: April 2020


wwwmiekecoignecom


Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma