DE WAARHEID AAN HET LICHT EN EEN HEEL ANDERE KIJK OP DIMENSIES







Zijn we echt wel waar gedacht, gehoopt, verondersteld wordt...waar we zijn?
Wat blijkt uit daden, laat ons echt zien in welke dimensieladder we zitten.
Een bijzonder verhelderende en nuchtere kijk....eigenlijk tegelijk een bevestiging wat ik al lang ' voel '...als daden en woorden niet overeenstemmen, klopt het niet of zelfs helemaal niet. Ik merkte vooral de laatste tijd dat hetgeen mensen me vertellen en er een totaal tegenovergesteld gedrag vertoonden, een stukje verwarring....en zoals mijn eerste beweging is, is bij mezelf onderzoeken vanwaar toch dat stukje verwarring...kom ik uit bij mijn als kindzijde sterke aanvoelen wat volwassenen ' zegden ' en wat ze ' deden '...ik snapte het niet en kreeg wel op mijn donder als ik herhaalde wat er werd gezegd en toch een ander gedrag vertoonden....nu snap ik natuurlijk vanwaar mijn heldervoelendheid vandaan komt. Tuurlijk heb ik mijn gaven bij geboorte meegekregen, net zoals iedereen op aarde, alleen, ik heb die ook heel snel als kleuter behouden, onder groot protest van de grote mensen, die het wel beter wisten of die zich betrapt voelden en me de mond snoerden.

Het blijft een krachtige rode draad....ik voel en weet en ja, verdorie nog aan toe: door dit boek ( haar beide boeken) vanuit mijn diepe weten en voelen te lezen, herkende ik meteen waarom woorden en daden van mensen met toch nog dat stukje verwarring tonen.

Als kind had in weinig tot niets in te brengen, maar nu kan ik-  of iemand dit nu leuk vindt of niet - zelf voor volledige congruentie kiezen door zelf geen verwarring te creëren....in eerste instantie zelfonderzoek : waar, in welke omstandigheden, met wie en waarom ben ik niet altijd afgestemd in wat ik zeg en doe en waar, in welke omstandigheden, met wie en waarom laat ik mezelf nog in dat stukje verwarring meegaan: duidelijk : zoland ikzelf niet krachtig sta in wat ik zeg en hoe ik handel, zal ik altijd wel iemand op mijn leerweg krijgen, die me vaak onbewust dit stukje laat zien.

Hoe zie jij jezelf in dit stukje verhaal....zeg maar niet te gauw ' oh, dat herken ik niet ', gegarandeerd dat er wel dan iets anders nog achter dat sluiertje zit dat je nu voor jezelf mag bevrijden.
Maar dat is niet aan mij om over de ander te oordelen....of je nu gelooft dat je al in de hoogste dimensieladder zit of niet....maakt voor mij geen verschil in hoe ik naar jou zal kijken: als jij bent wie je zegt te zijn en het resoneert volledig met wat ik voel dan zal ons contact verder gaan....in het andere geval wens ik je het allerbeste, net zoals ik dit voor mezelf toewens.

Is dit een oordeel over de ander, zeer zeker niet. De keuze die ik heb genomen is gebaseerd op pure zelfreflectie, dat mensen dit stukje hebben gespiegeld vanuit wederzijdsheid, kan ik enkel maar bedanken en met dit stukje aan de slag gaan....wat ik trouwens al doe en eerlijk: het bevalt me om die ' ai, en oei  bijna lijfelijk te voelen...of zou ik...zou ik niet....moet ik...moet ik niet....ik herken het, geef het ruimte en verander dit bij mezelf. En het voelt aardig goed.
Dit is ook de stap naar ' ik ben verantwoordelijk voor hetgeen ik zeg en wat ik doe ' en de ander toont me waar ik het zelf nog niet volledig doorleef. 

Ik alleen kan dit veranderen door, zonder angst, zonder twijfel te zeggen wat ik te zeggen heb en daar ook consequent naar te handelen....of iemand nu boos of blij is...dus op dieper niveau zit ook nog dat stukje aangeleerd gedrag....trouw blijven aan mezelf leidt tot kritiek, afwijzing, schuldgevoel enz....

Dit zal me nog vermoedelijk nog wat mensen kosten, hoewel het me niet om de hoeveelheid mensen gaat, dan wel de mensen van wie ik weet en voel ,dat ondanks wat ik zeg en hier consequent mee omga, dat die onvoorwaardelijk om me geven en van me houden.
En daar gaat het om, niet de kwantiteit maar wel de kwaliteit van wezenlijke contacten.

Ik had nog de neiging om het verwarrende gedrag aan te kaarten, wat vaak snel uitliep op een ' gelijk- geen gelijk ', waar ik totaal geen zin meer in heb....dus, het is aan mij om in dit stuk meer waarnemer te worden van wat zich werkelijk afspeelt.
In andere woorden: waar merken we bij onszelf dis-congruentie en wat leert ons dat over onszelf, in welke situatie, bij welke mensen, in welke omstandigheden.

Dit boek geeft antwoord op alle grote levensvragen. Het brengt de gefragmenteerde kennis over ons universum samen tot één antwoord. Hoe mooi en groots dit antwoord ook is, niet ieder aspect ervan zal je bevallen. Je kunt dit boek wegleggen, vergeten en je kop in het zand steken.

 Maar diep vanbinnen wéét je dat het waar is. Je doorziet wat jouw unieke rol is in het grote geheel. Jouw zielsopdracht. Het is aan jou die te vervullen, samen met allemensen die dit boek lezen en deelgenoot worden van deze kennis. Helena Scheper had de opdracht dit boek te schrijven en met jou te delen. Ze fungeerde als tolk voor twee gidsen. Hun doel: mensen voor te bereiden op het reddingsplan van de Aarde. Want het staat er met de Aarde oneindig veel slechter voor dan we denken. 


Zij is zo ziek en vervuild dat er maar één remedie rest. Het kosmisch reddingsplan is nu al op allerlei manieren merkbaar. Maar de echte impact – waarbij continenten verdwijnen, oceanen openscheuren en een hele nieuwe wereld ontstaat – is ophanden. Een reeks van onvoorstelbaar natuurgeweld staat ons het komende decennium te wachten.


 Na de shock en het verdriet zal ook jij de diepere betekenis doorgronden en de liefdevolle gedachte erachter ervaren. Pas dan begrijp je dat dit moet gebeuren en dat het een onomkeerbaar proces is. Jouw voorbereiding is daarom cruciaal. Helena Scheper is transformatiecoach en medium. Haar gave combineert ze met haar bedrijfskundige achtergrond en ervaring als manager en leidinggevende. In haar praktijk helpt ze mensen bij het hervinden van hun inspiratiebron en het ontwarren van hun levens- of organisatievraagstukken.


 Sinds enkele jaren krijgt ze boodschappen door over de toekomst van de Aarde én de opdracht hier boeken over te schrijven. Eerder verscheen van haar hand het boek ‘Waarom is niet iedereen zo liefdevol als jij?’


Te bestellen bij 


www.bol.com


Mieke 
www.miekecoigne.com


Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma