Iedereen spiritueel....?!?


Niets nieuws , dat weten we ondertussen wel....een stevige reminder voor al mensen die meestal vanuit zelftwijfel meer en meer indalen in hun Ziel en dan vragen: " Ben ik nu een beetje spiritueel"?

Ook wel anderen die meteen vertellen "Nou, ik ben heel spiritueel, ik heb gaven hoor ( en het ruis ertussen vang ik ook wel meteen op: "maar die ander niet zoveel als ik ".
Ja lief mens, we zijn allen spirituele wezen, met ons eigen karmische blauwdruk ( en karma kan nu via de weg naar binnen, via bijzonder sterke Aquariussymbolen, transformatie tot hercreatie, helemaal losgelaten worden) en onze persoonlijke levensloop....tijd om je in alle vrijheid te verbinden met wie je werkelijk bent.

Voor heel wat mensen is dit een bevestiging ( wat ik voel, aanvoel....het is goed, dank je wel hiervoor;voor anderen is het wat ontgoochelend, want ze voelen zich hierdoor niet meer "speciaal of uitverkoren"....)

Maar het is wat het is....we komen allen uit dezelfde Bron, en allen keren we terug naar die Bron.
Spiritueel leven ...wat is dat?
Spiritueel zijn....wat is dat?
Hoe JIJ het beleeft, daarover gaat het....we hoeven de één niet met de ander te vergelijken, er valt niets te vergelijken.

Jij loopt jouw weg op jouw manier
Ik loop mijn weg op mijn manier.

De Aarde is een leerschool, waar ieder in zijn klasje terecht komt en leert en groeit, tot we terug keren....en wat nemen we mee? en wat laten we achter?

Ik werk heel graag met metaforen....het mooie hiervan is.....
ze raken de ander en ook mezelf tot op het allerdiepste niveau.
Zo eenvoudig kan en mag het ook allemaal zijn
Humor en zelfrelativering in ons werk is onontbeerlijk
Dus lieve mensen, ongeacht wie je bent of wat je doet,
schop niet naar de ander, naar mekaar,
want elke schop die je naar de ander richt
richt je ook naar jezelf.
Je kan het als hulpverlener niet maken
te schoppen naar niet zelf verwerkte emoties
het is niet fijn te schoppen naar collega's
die zich net zo gedienstig maken naar mensen
misschien op een andere manier
met een andere insteek
maar onderzoek vanwaar die boosheid komt.
Uiteindelijk zijn we allen werknemers van God.
Een mooie hartsvriendelijke en liefdevolle dag
 Mieke

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma