Herinner wie je werkelijk bent. Een bewuste weg naar je nieuwe leven ( fragment)


 'Creëren vanuit het Scheppingsveld'

Is het niet heel paradoxaal om te ervaren dat we ons enerzijds hechten aan de heersende maatschappelijke normen en waarden en anderzijds meer en meer de noodzaak voelen om uit te breken en los te laten wat innerlijk wringt?

Er is heel veel gaande, zowel collectief als persoonlijk en dit heeft uiteraard nog met nog veel meer te maken.

De behoefte aan acceptatie, waardering, respect is een menselijke basisbehoefte. Ook al zouden we het belang ervan ontkennen of minimaliseren. Is de onderstroom loert de angst voor afwijzing. 

Al heel vroeg hebben we ons als kind aan normen en waarden aangepast, vaak ten koste van onze ware essentie. Hebben we ons daarover vragen gesteld?

Ik stelde als jong kind heel veel vragen, doch ik werd als een vreemd kind ervaren. Ik stelde vragen waarop ik geen antwoord kreeg. Op de vele 'waarom-vragen' was het antwoord meestal 'daarom'.

De meeste stof die ik uit mijn hoofd moest leren, ervoer ik als enorm saai, niet bezield. Mijn enige uitlaatklep was deuntjes spelen op mijn melodica.

Verdere studies in mijn eerste grote liefde, muziek, waren mijn 'redding' om overeind te blijven in een wereld waar ik me heel vreemd voelde en een omgeving waar ik niet mijn 'plek' vond.  

Misschien heb jij ervaren dat mensen om je heen telkens een ander beeld van jou hadden en ervoer je dit als verwarrend. 

Misschien is dit uiteindelijk jouw drijfveer geworden te zoeken naar jouw ware 'Ik'. In mijn geval, was dat precies de aanleiding om op zoek te gaan naar mijn 'Ik ben die Ik ben'.

Het einde van het zich moeten comformeren- tijdperk vertoont enorme barsten in deze bijzondere tijd. 


                                                               💧💜💧

Stel je voor dat jij iets creëert vanuit een dieper verlangen. Je weet dat hetgeen jij creëert vanuit jouw Bronwezen is ontstaan en afwijkt van hetgeen herkenbaar is. Je prioritaire doel is je Ziel tot uitdrukking te brengen. Je creëert iets uniek en authentiek om het diepste van wie jij bent als scheppend mens bent, ruimte te geven, hetzij in een boek, een schilderij, een muziekstuk, een heerlijke maaltijd enz...

Jouw creatie gaat over jou en niet wat geijkte regeltjes voorschrijven. In sommige situaties breng je je creaties in de openbaarheid om lezers, luisteraars, proevers te inspireren.

Voor creatievelingen is het een uitdaging en een uitnodiging om trouwen te blijven aan zichzelf.

In het ruimte geven en tot uitdrukking brengen van jouw Ziel, hoef je je niet te laten bepalen door verwachtingen, die vaak kopieën zijn en minder aanzetten tot bezielend inspireren. 

Hiermee zouden jouw unieke creatieve processen aan banden worden gelegd.

                                                                💧💜💧

Door lezers, luisteraars, proevers tot deelgenoot te maken van jouw creaties, ontvouwt zich een nieuwe wereld waarin wezenrijk contact en verbinding centraal staat. Ontsluierd en ontmaskerd van poses, houdingen en kunstgrepen die een weerspiegeling zijn van de schijnbare drang naar perfectionisme.


Creatieve autthenticiteit tot uitdrukking brengen is nooit beledigend, aanmatigend, niet verontschuldigend, beschamend, maar vormt een brug naar de inspirerend visies die wel allemaal op het leven hebben. 


Is er geen wezenrijke uitwisseling, geen verwerkelijking van de creatieve scheppende mens die we allen zijn, dan wordt het leven saai, dof, dor, vlak, leeg en gevuld met vergankelijke dingen die we op een dag achterlaten. 

De vonk in je Ziel dooft uit en dat is niet de zinvolle rijkheid van jouw leven. 


Jij, jij bent een kosmisch spiritueel mens, met een enorme potentiële scheppingskracht, goddelijke inspiratiebronnen wachten om jouw Ziel tot leven te brengen, te inspireren en elk oordeel en angst over jezelf en anderen op te tillen naar het puurste Licht dat elk levend wezen is.


Het vraagt moed en vertrouwen om de wereld van hebzucht en graaien naar méér los te laten. 

Er wacht een Nieuwe Wereld op ons, maar wijzelf kunnen nu vanuit het hoger hartsbewustzijn de verandering manifesteren. 


Is dit geen enorme eer om samen deel uit te maken van het grootse plan als medecreators, de aarde in haar ascentieproces met één kloppend hart te koesteren? '


Uitgegeven April 2020

Hoe gaaf is het om gratis een numerologisch consult te ontvangen, bij het aanschaffen van mijn boek/creatie? Voor jezelf of als cadeau voor iemand?

Gelieve een bericht na te laten via info@miekecoigne.com 

©Mieke


                                                               💧💜💧


www.miekecoigne.com

Populaire posts van deze blog

Contact maken met elfen - geleide oefening en mooie elfenmuziek

Ikigai--- een levensstijl

Het oude en het nieuwe paradigma